کارمندان معارف بامیان: از سوی رییس به مرگ تهدید شده‌ایم

© Sputnik / Z. Safariشهرک نو بامیان
شهرک نو بامیان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.03.2022
عضو شوید
دامنه‌ی تنش میان رییس و کارمندان ریاست معارف ولایت بامیان افزایش یافته است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، با انتصاب اسلام‌الدین عثمانی به‌حیث رییس معارف ولایت بامیان از سوی طالبان دو ماه و اندی می‏گذرد، اما هر روز دامنه‌ی تنش میان رییس و کارمندان این ریاست افزایش می‌یابد.
کارمندان این ریاست مدعی اند که عثمانی "تصفیه‌ی قومی" را در این ریاست روی‌دست گرفته و تا کنون شماری از کارمندان بلندرتبه از قوم هزاره را بدون کدام دلیل موجه و قانونی برکنار و به جای آنان افراد نزدیک به خودش را گماشته اند، اما افراد تازه ‌گماشته ‌شده هیچ توانایی مدیریت و رهبری را ندارند.
بازار بامیان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.02.2022
طالبان در بامیان نیروی نظامی مستقر کردند
کارمندان معارف بامیان می‌‏گویند که عثمانی در روزهای نخست کاری خود شش نفر از کارمندان خدماتی این ریاست را بدون کدام دلایل موجه برکنار و به جای آنان از بستگان خویش را گماشته است.
پیش از این نیز کارمندان ریاست معارف بامیان نسبت به تبعیض، برخورد سلیقوی، دامن‌زدن به تعصبات قومی و لسانی و حذف کارمندان ملکی قوم هزاره از سوی رییس معارف بامیان نزد والی طالبان این ولایت شکایت کرده بودند.
گفتنی است که حذف و برکناری کارمندان ارشد سابق در ادارات دولتی بامیان در این اواخر شدت یافته است و تا حالا شماری از کارمندان ریاست عدلیه، دانشگاه، مبارزه با حوادث و نهادهای عدلی و قضایی از سمت‌های‌شان برکنار شده‌اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала