روسیه صادرات گاز مایع‌شده خود را به افغانستان از سر می گیرد

© AFP 2023 / Karim Jaafarإنتاج الغاز المسال في قطر
إنتاج الغاز المسال في قطر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.03.2022
عضو شوید
تامین کنندگان گاز مایع‌شده روسیه صادرات خود را به افغانستان از سر می گیرد.
به گزارش اسپوتنیک، اطلاعات در Refinitiv Eikon نشان داد که تولیدکنندگان روسی پس از از دست دادن مسیرهای سنتی به غرب به دلیل درگیری اوکراین، قصد دارند در ماه مارچ عرضه گاز مایع ال‌پی‌جی (LPG) یا گاز نفتی مایع‌شده، به افغانستان را از سر بگیرند.
تولیدکنندگان روسی از اواسط سال 2020 در بحبوحه محدودیت های مرتبط با ویروس کرونا و سودآوری ضعیف، ال‌پی‌جی را به افغانستان عرضه نمی کردند.
اطلاعات راه آهن نشان می دهد که کارخانه فرآوری گاز ال‌پی‌جی (GPP) در شهر اورنبورگ روسیه متعلق به Kazrosgaz، سرمایه گذاری مشترک کازمونایگاز دولتی قزاقستان و گازپروم روسیه، قصد دارد 10000 تن ال‌پی‌جی را به افغانستان ارسال کند.
قبلا Kazrosgaz محموله‌های ال‌پی‌جی را از کارخانه اورنبورگ از طریق راه آهن عمدتاً به بندر ازمیل اوکراین و بلاروس می‌فرستاد، اما درگیری اوکراین باعث شد این شرکت به دنبال مسیرهای جایگزین باشد.
افزایش بی سابقه بهای گاز مایع و نفت در کابل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.09.2021
افزایش بی سابقه بهای گاز مایع و نفت در کابل
بر اساس اطلاعات کارخانه های لوک اویل، همرا با چند کارخانه دیگر قصد دارند در ماه مارچ بیش از 10500 تن ال‌پی‌جی را به افغانستان صادر کنند.
گفتنی است که راه‌آهن روسیه ارسال ال‌پی‌جی به اوکراین و بنادر دریای آزوف و دریای سیاه را که بخش بزرگی از صادرات ال‌پی‌جی LPGاز روسیه و قزاقستان را انجام می‌دادند، ممنوع کرده است. صادرات ال‌پی‌جی به بلاروس به دلیل ذخیره بیش از حد در این کشور به حالت تعلیق درآمده است.
تولیدکنندگان گاز ال‌پی‌جی روسیه در نظر دارند که حجم ال‌پی‌جی را به افغانستان سوق بدهند، زیرا صادرات در بحبوحه کاهش قیمت‌ها در بازار داخلی روسیه سودآورتر شده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала