بایدن: آمریکا هیچگونه تسلیحات بیولوژیکی و شیمیایی در اروپا ندارد

© REUTERS / Jonathan ErnstПрезидент США Джо Байден
Президент США Джо Байден - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.03.2022
عضو شوید
رئیس جمهور ایالات متحده در نشستی اظهار داشته که آمریکا هیچگونه تسلیحات شیمیایی و بیولوژیکی را در کشور های اروپا مستقر نکرده.
به گزارش اسپوتنیک، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در بیاناتی با اطمینان اظهار داشت که ایالات متحده هیچگونه تسلیحات بیولوژیکی و شیمیایی در اروپا ندارد.
بایدن در نشستی با نمایندگان تجاری گفت: "این درست نیست، من تضمین می‌کنم."
بایدن افزود: که اتهامات نادرست مقامات روسیه مبنی بر اینکه کی‌یف تسلیحات شیمیایی و بیولوژیکی دارد نشان می‌دهد که پوتین در حال بررسی استفاده از هردونوع تسلیحات علیه اوکراین است.
وزارت دفاع روسیه قبلاً ارائه داده بود که ایالات متحده بیش از 200 میلیون دالر را برای بهره برداری از آزمایشگاه های بیولوژیکی در اوکراین که در آن برنامه بیولوژیکی نظامی آمریکا نیز شرکت داشت، هزینه کرده است.
ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه ضمن اشاره به اینکه آمریکا روسیه را به اجرای پروژه‌های ساخت سلاح‌های بیولوژیک متهم می‌کند گفت: آمریکا در تلاش آن است تا دقت افکار عمومی جهان پیرامون اقدامات خود در این زمینه را به نقطه‌ای دیگر معطوف کند.
Официальный представитель министерства обороны России генерал-майор Игорь Конашенков на брифинге об обстоятельствах крушения Ил-20 ВКС России у побережья Сирии - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.03.2022
روسیه درباره اسناد مربوط به فعالیت های مخفی نظامی-بیولوژیکی امریکا در اوکراین جزئیات ارائه کرد
وی گفت: روسیه در ارتباط با حقایق فعالیت‌های بیولوژیکی نظامی آمریکا در اوکراین، راه‌اندازی مکانیزم مشاوره تحت کنوانسیون منع سلاح‌های بیولوژیکی و سمی را مستثنی نمی‌داند.
ژائو لی‌جیان، سخنگوی وزارت امور خارجه چین، در مورد اطلاعات مربوط به آزمایشگاه‌های بیولوژیکی تحت حمایت ایالات متحده در اوکراین، از واشنگتن خواست تا فعالیت‌های نظامی‌سازی بیولوژیکی خود را در داخل و خارج از کشور روشن کند.
سخنگوی وزارت خارجه چین تصریح کرد: فعالیت های نظامی-بیولوژیکی در اوکراین به یکی از نگرانی های جامعه بین الملل تبدیل شده است.
وی خاطرنشان کرد: "اگر آمریکا می‌خواهد صداقت فعالیت‌های خود را ثابت کند، چرا در خصوص آزمایشگاه‌های بیولوژیکی توضیحاتی را ارائه نمی کند؟"
گفتنی است در 24 فبروری، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در یک سخنرانی تلویزیونی، آغاز عملیات نظامی ویژه برای دفاع از جمهوری های دونباس را که در اوایل همان هفته رسماً به رسمیت شناخته شده بود، اعلام کرد. رئیس جمهور روسیه از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.
از آن زمان کشورهای غربی فشار تحریم‌ها بر روسیه را افزایش داده‌اند و تعدادی از بانک‌ های روسیه را تحریم کرده و تعدادی از مقامات ارشد روسیه را در لیست سیاه قرار داده‌اند و دارایی‌ های آنها را در خارج از کشور مسدود کرده‌اند.
مسکو به صراحت اعلام کرده است که هیچ طرح اشغالگری ندارد و هدف این عملیات حفاظت از غیرنظامیان دونباس در برابر نسل کشی و غیر نظامی کردن و نازی زدایی در اوکراین است.
وزارت دفاع روسیه روز 25 فبروری ، تأکید کرد که نیروهای مسلح روسیه هیچ حمله موشکی، هوایی یا توپخانه ای به شهرهای اوکراین انجام نداده اند: زیرساخت های نظامی، تأسیسات دفاع هوایی، فرودگاه های نظامی و هوانوردی توسط تسلیحات با دقت بالا از کار افتاده اند. این وزارتخانه اطمینان داد که افراد غیرنظامی در اوکراین در خطر نیست.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала