روسیه شرط عادی سازی روابط با آمریکا را نامبرد

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر Здание Министерства иностранных дел РФ и Водовзводная башня Московского Кремля
Здание Министерства иностранных дел РФ и Водовзводная башня Московского Кремля - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.03.2022
عضو شوید
معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت: بهبود روابط با ایالات متحده در صورت نفوذ مثبت واشنگتن بر کی‌یف امکان پذیر است، اما اولتر از همه آمریکا باید تشدید روابط با روسیه را متوقف کند.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت: روسیه آماده عادی سازی روابط با ایالات متحده است، مشروط بر اینکه واشنگتن از تشدید بیشتر در همه سطوح خودداری کند و بر کی‌یف تأثیر بگذارد.
معاون وزیر امور خارجه روسیه اظهار داشت: "دورنمای عادی شدن روابط وجود دارد، گرچه چندان امیدی به این مسئله نیست."
معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت:" برای عادی سازی روابط، آمریکا صرفا بایستی تشدید تنش را متوقف کند، چه لفظا و چه از نظر ارسال تسلیحات برای رژیم کی‌یف.
ریابکوف گفت:طرح این سوال که آنها (ایالات متحده) برای حفظ روابط چه کاری باید انجام دهند، مطمئناً سؤال درستی است. آمریکا باید از تهدید علیه روسیه دست بکشد. اگر آنها تاثیر مثبتی بر کی‌یف بگذارند، چیزی که البته نه تنها در آن تردید دارم بلکه به نوعی مطئنم که چنین چیزی هم نخواهد بود، در آن صورت چشم انداز عادی سازی روابط وجود خواهد داشت.
وی افزود:" کماکان شاهد روند نزولی روابط با روسیه هستیم، که به تقصیر آمریکا اتفاق افتاده است. از این بابت متاسفیم، اما این امر هیچ گونه تاثیری در عزم ما برای دستیابی به اهداف عملیات ویژه، و انطباق خود با شرایط تحریمی نخواهد داشت. "
معاون وزیر خارجه روسیه گفت، روابط میان روسیه و آمریکا به تقصیر آمریکا در آستانه فروپاشی قرار دارد، مسئله خط مشی است که واشنگتن انتخاب خواهد کرد.
هفته گذشته، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه را "جنایتکار جنگی"، "دیکتاتور مرگبار" و "راهزن خالص" خواند. مسکو این اظهارات را توهین آمیز تلقی کرد. جان سالیوان سفیر آمریکا در روسیه به وزارت خارجه احضار شد و یادداشت اعتراضی به وی تسلیم داده شد.
وزارت امور خارجه روسیه گفت، چنین اظهاراتی از سوی رئیس جمهور آمریکا، شایسته یک دولتمرد با چنین رتبه ای نیست، این سخنان روابط روسیه و آمریکا را در آستانه قطع شدن قرار داده است.
دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، در واکنش به این اظهارت رهبر آمریکا گفت، چنین لفاظی از سوی رئیس کشوری که صدها هزار نفر را در جهان کشته است، نابخشودنی است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала