صندوق پول جهت انتقال کمک‌ها برای افغانستان ایجاد شد

© @https://twitter.com نشست سازمان همکاری اسلامی
نشست سازمان همکاری اسلامی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.03.2022
عضو شوید
این صندوق امانی که تحت حمایت بانک توسعه اسلامی راه‌اندازی شده است، به عنوان وسیله‌ای برای انتقال کمک‌های بشردوستانه به افغانستان و مشارکت سایر کمک‌کننده‌گان بین‌المللی عمل خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از منابع خبری در پاکستان، وزارت خارجه پاکستان، با نشر خبرنامه ای اعلام کرده است که امروز (سه‌شنبه، 2حمل) پیمان ایجاد صندوق امانی بشردوستانه برای افغانستان روز دوشنبه توسط سازمان همکاری اسلامی و بانک توسعه اسلامی در اسلام‌آباد امضا شده است.
گفته شده است که این پیمان میان حسین براهیم طه، دبیر کل سازمان همکاری اسلامی و محمد سلیمان الجاسر، رییس بانک توسعه اسلامی امضا شده است.
سازمان همکاری‌های اسلامی: قدرت حاکم در کابل به حقوق بشردوستانه احترام بگذارد  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.03.2022
پاکستان میزبان چهل‌وهشتمین نشست شورای وزیران خارجه سازمان همکاری اسلامی
یادآوری شده است که تصمیم ایجاد این صندوق در هفدهمین نشست فوق‌العاده شورای وزیران خارجه سازمان همکاری اسلامی به تاریخ 19 دسمبر 2021 گرفته شده بود.
شاه محمود قریشی، وزیر امور خارجه پاکستان در سخنرانی خود در این مراسم از کشورهای عضو خواستار کمک به افغانستان شد و گفته است که بحران انسانی در افغانستان نیاز به اقدام فوری دارد.
قریشی افزوده است: "کمک‌های بشردوستانه به مردم افغانستان جنبه مهمی از ریاست آتی پاکستان بر شورای وزیران خارجه سازمان همکاری اسلامی را تشکیل می‌دهد."
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала