واکنش وزارت خارجه جاپان به امتناع روسیه از گفتگو در مورد پیمان صلح

© Flickr / Grantukingبیرق جاپان
بیرق جاپان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.03.2022
عضو شوید
وزارت خارجه جاپان امتناع روسیه از گفتگو در مورد پیمان صلح را ناعادلانه خواند.
به گزارش اسپوتنیک، یوشیماسا هایاشی وزیر امور خارجه جاپان، موضع مسکو را غیرقابل قبول و ناعادلانه خواند که واکنش توکیو به اقدامات روسیه در اوکراین را با توسعه بیشتر روابط دوجانبه مرتبط دانست.
رئیس وزارت امور خارجه جاپان در نشست خبری افزود: ما به شدت در این زمینه اعتراض داریم. موضع مربوطه توسط یامادا معاون وزیر امور خارجه به سفیر روسیه، آقای گالوزین ابلاغ شد.
به گفته هایاشی، توکیو همچنان عملیات روسیه در اوکراین را "نقض فاحش قوانین بین المللی" و "کاملا غیرقابل قبول" می داند.
وزیر امور خارجه جاپان تائید کرد که روش دولت ژاپن برای حل مسئله ارضی با روسیه و انعقاد پیمان صلح بدون تغییر باقی می ماند.
در عین حال، وی اذعان کرد که وضعیت در حال حاضر کاملاً مناسب نیست که بتوان در مورد هرگونه چشم اندازی برای گفتگو در مورد یک معاهده صلح صحبت کرد. این دیپلمات تاکید کرد که تحریم های جاپان نتیجه اقدامات مسکو است.
Природно-ландшафтный парк Зарядье в Москве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.03.2022
روسیه از مذاکره با جاپان خودداری کرد
یک روز قبل، وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو در واکنش به اقدامات غیردوستانه توکیو، از ادامه مذاکرات در مورد معاهده صلح، توقف سفر بدون روادید برای شهروندان جاپانی به جزایر کوریل جنوبی و خروج از گفتگو برای ایجاد معاهده فعالیت های اقتصادی مشترک در جزایر کوریل جنوبی خودداری می کند.
پی از این جاپان همچنین بسته های متعددی از محدودیت ها را معرفی کرده است. آنها ده ها مقام و شرکت و همچنین صادرات کالا را تحت تأثیر قرار دادند. علاوه بر این، در ۱۶ مارچ، نخست وزیر فومیو کیشیدا اعلام کرد که روسیه از پرطرفدارترین کشور در تجارت کنار گذاشته شده است.
گفتنی است، پس از آغاز عملیات ویژه روسیه برای غیرنظامی کردن اوکراین، بسیاری از کشورهای غربی تحریم‌ های اقتصادی گسترده‌ ای را علیه روسیه اعلام کردند، در درجه اول علیه بخش بانکی و عرضه محصولات با فناوری پیشرفته. بسیاری از برندها اعلام کرده اند که فعالیت خود را در این کشور متوقف خواهند کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала