Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

حذف "فیرپلی مالی"؛ باشگاه‌ها 70 درصد درآمد خود را صرف تیم‌ها کنند

© Sputnik / Алексей Даничев /  مراجعه به بانک تصاویر رییس یوفا UEFA Презентация официальной эмблемы Санкт-Петербурга - города-организатора Евро-2020
رییس یوفا UEFA Презентация официальной эмблемы Санкт-Петербурга - города-организатора Евро-2020 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.03.2022
عضو شوید
یوفا برای حفظ باشگاه‌ها و جلوگیری از سقوط شان قرار است برنامه‌ی را از ماه آپریل اعمال نماید که این تغییرات ممکن به صورت رسمی اعلام شود.
به گزارش اسپوتنیک؛ یوفا مدتی است که تغییراتی را بالای سیستم کنترل مالی‌ خود اعلام کرده که به اساس آن؛ این اصلاحات از ماه اپریل رسمی خواهد شد و کنترل بر هزینه‌های تیم‌ها به ویژه در مورد حقوق بازیکنان با توجه به درآمدی که ممکن است باشگاه‌ها داشته باشند، افزایش خواهد یافت.
فیرپلی مالی:
ممکن است در سال‌های اخیر، اصطلاح "فیرپلی مالی" زیاد به گوش رسیده باشد، به خصوص وقتی صحبت از قدرت اقتصادی یک باشگاه در بازار نقل و انتقالات می‌شود.
بازی جوانمردانه مالی سیستمی است که با آن تیم‌های فوتبال حرفه‌ای، به‌ویژه قدرتمندترین تیم‌ها، بیش از آنچه تولید می‌کنند خرج نکنند. با این آیین نامه، رقابت متعادل‌تر و عادلانه‌تر، ارزش گذاری برای درآمد یک تیم و کسب میانگین با هزینه‌هایی است که با آن مواجه می‌شوند، اقدامی که یوفا در 2011 انرا راه اندازی نمود.
در صورت عدم رعایت قوانین تعیین شده، باشگاه‌ها در معرض جریمه اقتصادی قرار می‌گرفتند که درصدی بیش از آن تعیین می‌شود و بسته به شدت ممکن است از 600 تا 300 هزار یورو تحریم شوند.
حتی آنها را آسیب‌های فصلی دیگری نیز وجود داشت کثل تحریم حضور در بازار و یا حذف از لیگ قهرمانان، لیگ اروپا و...
اگرچه خود پاری سن ژرمن، باشگاهی که متعلق به صندوق های سرمایه گذاری عربی است، در فصلی که نیمار و امباپه را به خدمت گرفت، این محدودیت را دور زد تا از قوانین تجاوز نکند، و نیمار را به صورت قرضی با گزینه خرید اجباری در فصل بعد امضا کرد.
در اسپانیا نیز باشگاه‌هایی هستند که تحریم شده‌اند. مالاگا در سال 2012 با عدم امکان بازی در مسابقات اروپایی به دلیل بدهی هایی که داشت تحریم شد.
حالا اما در تصمیم تازه، یوفا اعلام کرده که باشگاه‌ها می‌توانند 70 درصد از درآمد یک فصل شان را مصرف نمایند.
امری که به تیم‌های بزرگ اجازه فعالیت گسترده را خواهد داد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала