روسیه دیپلمات‌های امریکایی را اخراج می کند

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر Здание министерства иностранных дел РФ в Москве
Здание министерства иностранных дел РФ в Москве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.03.2022
عضو شوید
وزارت خارجه روسیه اعلام کرد، یادداشت حاوی فهرست کارمندانی که قرار است در واکنش به اخراج دیپلمات‌های روس، اخراج شوند به سفارت امریکا تحویل داده شد.
به گزارش اسپوتنیک، در بیانیه وزارت امور خارجه روسیه گفته شده است: "بیست و سوم مارچ، یک دیپلمات ارشد سفارت ایالات متحده در مسکو که به وزارت امور خارجه احضار شده بود، یادداشت حاوی فهرستی از کارکنان دیپلماتیک اخراج شده امریکایی که در واکنش به اخراج دیپلمات‌های روس از سوی واشنگتن (دیپلمات های نمایندگی دائم روسیه در سازمان ملل در نیویورک و همچنین یک کارمند روس دبیرخانه سازمان ملل متحد) به‌عنوان "عنصر نامطلوب" شناخته شده بودند، دریافت کرد".
در این بیانیه همچنین تاکید شده است که به طرف امریکایی قاطعانه اعلام شده است که هرگونه اقدام خصمانه امریکا علیه روسیه با پاسخ قاطع و کافی مواجه خواهد شد.
در سال‌های اخیر، شرایط کار دیپلمات‌های روس در ایالات متحده امریکا به‌طور پیوسته رو به وخامت بوده است. همانطور که آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در واشنگتن خاطرنشان کرد، مسکو به‌طور کامل از حضور قنسولی خود در ساحل غربی امریکا که ده‌ها هزار روس در آن زندگی می‌کنند، محروم بود. علاوه براین، اخراج‌های دسته جمعی دیپلمات‌های روس به‌طور منظم انجام می‌شود. واشنگتن همچنین روند صدور ویزه را به شدت تشدید کرده است.
گفتنی است در 24 فبروری، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، در یک سخنرانی تلویزیونی، آغاز عملیات نظامی ویژه برای دفاع از جمهوری های دونباس را که در اوایل همان هفته رسماً به رسمیت شناخته بود، اعلام کرد. رئیس‌جمهور روسیه از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.
از آن زمان کشورهای غربی فشار تحریم‌ها بر روسیه را افزایش داده‌اند و تعدادی از بانک‌‌های روسیه را تحریم کرده و تعدادی از مقامات ارشد روسیه را در لیست سیاه قرار داده‌اند و دارایی‌ های آنها را در خارج از کشور مسدود کرده‌اند.
مسکو به صراحت اعلام کرده است که هیچ طرح اشغالگری ندارد و هدف این عملیات حفاظت از غیرنظامیان دونباس در برابر نسل کشی و غیر نظامی کردن و نازی زدایی در اوکراین است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала