عمران خان: تنها دولت باثبات در افغانستان می‌تواند با تهدید تروریسم مقابله کند

© @https://twitter.comعمران خان نخست وزیر پاکستان
عمران خان نخست وزیر پاکستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.03.2022
عضو شوید
نخست وزیر پاکستان با اظهار اینکه عدم رسمیت و تحریم تنها تهدیدات کنونی علیه افغانستان هستند، تاکید کرد که فقط یک دولت باثبات می‌تواند با تروریسم مقابله کند.
به گزارش اسپوتنیک، عمران خان، نخست وزیر پاکستان در چهل و هشتمین نشست شورای وزیران خارجه سازمان همکاری اسلامی اظهار داشت که برای نخستین بار در 40 سال گذشته هیچ درگیری در افغانستان وجود ندارد.
وی افزود: اکنون تنها خطری که افغانستان را تهدید می‌کند، تحریم‌ها (علیه افغانستان) و عدم به رسمیت شناختن (دولت طالبان) است که می‌تواند منجر به بحران انسانی شود.
نخست وزیر پاکستان با اظهار اینکه ایجاد ثبات در افغانستان "بسیار مهم" است، تصریح کرد: زیرا این تنها راهی است که می‌توانیم تروریسم بین‌المللی را از خاک افغانستان متوقف کنیم.
عمران خان ادامه داد: بیایید توهم نداشته باشیم که کشور دیگری می‌تواند بیاید و از طریق هواپیماهای بدون سرنشین با تروریسم مبارزه کند. تنها راه مقابله با تروریسم وجود یک دولت باثبات در افغانستان است.
نخست وزیر پاکستان همچنین از سازمان همکاری اسلامی خواست تا مردم افغانستان را تشویق کند و آن‌ها را در جامعه بین‌المللی بگنجاند.
وی با اظهار اینکه "مردم افغانستان آنقدر قوی هستند که بتوانند تکامل یابند و در مسیر درست حرکت کنند" افزود: هرکس که شخصیت افغان‌ها را می‌شناسد باید احتیاط کند، لطفاً مردم افغانستان را به جایی که احساس می‌کنند حاکمیت آن‌ها در معرض تهدید است، قرار ندهید.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала