نبنریا: قطعنامه غرب درباره اوکراین، حل‌و فصل اوضاع در این کشور را دشوار خواهد کرد

© AFP 2023 / Hector RetamalПостоянный представитель России при ООН Василий Небензя
Постоянный представитель России при ООН Василий Небензя - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.03.2022
عضو شوید
واسیلی نبنزیا، نماینده روسیه در سازمان ملل در نشست فوق‌العاده مجمع عمومی این سازمان گفت که تصویب پیش‌نویس قطعنامه کشورهای غربی درباره اوکراین، حل و فصل اوضاع در اوکراین را دشوار می‌‌کند.
به گزارش اسپوتنیک، نبنزیا این پیش‌نویس را یکی دیگر از اسناد ضدروسی خواند.
وی گفت: چنین سناریویی (تصویب قطعنامه) حل و فصل اوضاع در اوکراین را پیچیده خواهد کرد، زیرا او(سناریو) احتمالاً مذاکره کنندگان اوکراینی را تشویق و آنها را وادار می‌کند تا مواضع غیرواقعی فعلی خود را حفظ کنند که نه با وضعیت اوکراین و نه با نیاز به حذف دلایلی که روسیه مجبور به انجام عملیات نظامی ویژه در اوکراین شد، سازگار است.
نماینده دائم روسیه در سازمان ملل همچنان گفت که غرب نشست فوق‌العاده مجمع عمومی سازمان ملل متحد درباره اوکراین را از سرگرفت تا پیش‌نویس قطعنامه ظاهراً "بشردوستانه" خود را به رای بگذارد.
آقای نبنزیا افزود: شرکای غربی خواستار از سرگیری نشست فوق‌العاده درباره وضعیت اوکراین شدند. من فکر می‌کنم همه می‌دانند که آنها این کار را انجام داده‌اند تا پیش‌نویس قطعنامه ادعایی بشردوستانه را به رای بگذارند. دلیلش این است که شورای امنیت در موقعیتی نیست که بتواند قطعنامه بشردوستانه تصویب کند.
وی همچنان افزود که شورای امنیت سازمان ملل فرصت دارد تا پیش نویس قطعنامه ای ضروری درباره اوضاع انسانی اوکراین را تصویب کند.
Russia's Permanent Representative to the United Nations Vasily Nebenzya speaks at an open meeting of the UN Security Council in New York - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.03.2022
نبنزیا به کشورهای اروپایی: درباره تهدید بیولوژیکی از خاک اوکراین بیندیشید
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала