چرا بسیاری رژیم های غذایی برای لاغری موثر نیستند؟

CC0 / Pixabay / stevepb / دانشمندان مفیدترین پرهیزانه برای متقاعدین نام بردند
دانشمندان مفیدترین پرهیزانه برای متقاعدین نام بردند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.03.2022
عضو شوید
یک متخصص تغذیه اشتباهاتی را نامبرد که برخی افراد هنگام پیروی از رژیم های لاغری آنها مرتکب می‌شوند.
به گزارش اسپوتنیک، جورجیا اما لینگ متخصص تغذیه در مقاله‌ی که در نشریه علمی Express منتشر شده است، سه اشتباه اصلی دررژیم های غذایی برای کاهش وزن را نام برد که باعث ایجاد اختلال در دستیابی به نتایج دلخواه می‌گردد و در ضمن به بدن و روان نیز آسیب می رساند.
به نظر او، رژیم های خیلی سخت و افراطی کار نمی کند. متخصص می‌گوید، یک فرد نمی تواند دائماً به طور محدود غذا بخورد. شواهد علمی فراوانی وجود دارد که رژیم گرفتن باعث کاهش وزن پایدار نمی‌شود. درواقع، بسیاری از افرادی که رژیم می‌گیرند، در نهایت پس از کنار گذاشتن رژیمشان وزن اضافه می‌کنند و به وزنی بیشتر از ابتدای رژیم‌گرفتنشان می‌رسند
لینگ می‌افزاید، رژیم‌های غذایی افراطی کوتاه‌مدت نیز معمولاً نتایج پایداری به همراه نمی‌آورند و وزن به سرعت برمی‌گردد. برای اینکه بدن را تحت فشار قرار ندهید و اندام رویایی به دست آورید، او توصیه می کند تغییرات نرم تر و طولانی تر را تنظیم کنید. وی گفت: "رژیم‌های غذایی پایدار که به شما امکان می‌دهد بیشتر هزینه کنید و حتی گاهی اوقات دسر بخورید، اغلب مؤثرترین هستند.
متخصص تغذیه به این نکته اشاره کرد که رژیم هایی که به دنبال آن بدن مواد مغذی کافی دریافت نمی کند، مضر و اشتباه است. این روش کاهش وزن می‌تواند در کوتاه‌مدت موثر باشد، اما آسیب‌های وارد شده به سلامت می‌تواند به اندازه‌ای جدی باشد که کیفیت زندگی را در آینده تحت تأثیر قرار دهد.
متخصص در اخیر می‌گوید، ایجاد تغییرات ساده و به‌تدریج در الگوهای غذایی‌تان بهترین راه برای ایجاد کاهش وزنی پایدار است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала