یونیسف وضع محدودیت بر مکاتب دخترانه در افغانستان را "شکست بزرگ" خواند

© Photo / Ministry of Educationمکتب
مکتب - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.03.2022
عضو شوید
بسته‌ماندن مکاتب متوسطه و لیسه دخترانه در آغاز سال تعلیمی با وجود وعدۀ حکومت سرپرست طالبان برای بازگشایی آنها، واکنش‌های جدی را در سطح ملی و بین‌المللی به دنبال داشته است.
به گزارش اسپوتنیک، جورج لاریا، مسوول منطقه‌ای صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل یا یونیسف روز چهارشنبه، 3 حمل در رشته توییت‌هایی گفته است که از تصمیم تازه وزارت معارف در مورد عدم بازگشایی مکاتب دخترانه عمیقاً نگران است.
وی در توییتی نوشته است: "وقتی امروز صبح بیدار شدم، امیدوار بودم که هر دختر و پسر در افغانستان، فرصتی برای رفتن به مکتب داشته باشند".
مسوول منطقه‌ای یونیسف خاطرنشان کرده است که در سفرش به افغانستان شور و اشتیاق کودکان برای آموزش را دیده است است و هفته گذشته در یک نظرسنجی، 65 هزار جوان به آنان گفته‌ بودند که در مورد بازگشایی مکاتب‌ شان هیجان‌ زده‌ هستند.
وی گفته که یونیسف هر کاری کرده است تا امکان آموزش در افغانستان فراهم شود.
وزارت معارف طالبان امروز چهارشنبه 3 حمل اعلام کرد که درب مکاتب دخترانه همچنان بسته می‌ماند، زیرا لباس دختران مکاتب مطابق به شریعت نیست.در خبرنامه‌ این وزارتخانه آمده است: "هرگاه مطابق شریعت، رسم و رواج و فرهنگ افغانی لباس مکتب طرح شود، آنگاه بر اساس حکم رهبری امارت اسلامی مکاتب متذکره باز خواهد شد".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала