دستور 5 ماده‌یی طالبان؛ اداره‌های دولتی به مراجعان زن بی‌حجاب اجازه ورود ندهند

© @https://twitter.comحمله طالبان به زنان معترض در کابل
حمله طالبان به زنان معترض در کابل  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.03.2022
عضو شوید
مسوولان در ریاست امر به معروف و نهی از منکر ولایت بامیان می‌گویند که اداره‌های دولتی به مراجعان زن که حجاب ندارند، اجازه ورود ندهند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه 8صبح، رحمت‌الله حقانی، نماینده‌ ریاست امر به معروف امروز چهارشنبه، 3 حمل در مراسم آغاز سال تعلیمی 1401 در مرکز این ولایت این موضوع را بیان کرد.
حقانی می‌گوید که این دستور به تازه‌گی از سوی وزارت امر به معروف و نهی از منکر در پنج ماده به دفاتر ولایتی فرستاده شده است. وی افزوده است، تمام زنانی که سر کار می‌آیند باید حجاب شرعی را کاملاً رعایت کنند.
به گفته وی، زنانی که "با لباس شرقی و غربی" به دروازه‌ اداره‎‌ ها می‌آیند باید برگشت داده شوند. زیرا "اگر زنان حجاب را مراعات نکنند، مجاهدین وسوسه می‌شوند".
حقانی گفته است که راه رفت و آمد کارمندان زن و مرد نیز باید جدا باشد و کارمندان مرد صورت خود را طبق سنت نبوی آراسته کنند. وی تأکید کرده که ریش مردان از "یک قبضه" کم نباشد و باید کلاه و لنگی سر کنند، "در غیر آن با برخورد جدی مواجه خواهند شد".
مسوولان اداره امر به معروف و نهی از منکر ولایت بلخ نیز در مراسمی جداگانه به همین مناسبت می‌گویند، اداره‌های دولتی و مکاتب دخترانه به زنان و دخترانی که حجاب شرعی را رعایت نکرده باشند، اجازه ورود ندهند.
مولوی نظام‌الدین، رئیس اداره امر به معروف ولایت بلخ تأکید می‌کند که زنان باید "روی، موی و اندام خود را بپوشانند و نمایش ندهند".
این مسوول امر به معروف و نهی از منکر می‌افزاید که کارمندان مرد در ادارات دولتی نیز باید نه تنها ریش بگذارند، بلکه سر تا پا با پوشش اسلامی آراسته باشند.
وی همچنان بر ادای نماز پنج‌گانه کارمندان ادارات در مسجد و جماعت نیز تأکید کرده است.
تا پیش از این صرفاً آوازه‌هایی درباره این دستورات در صفحه‌های اجتماعی منتشر می‌شد، اما حالا این دستورات رسماً ضمیمه مکتوب به اداره‌ها ابلاغ شده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала