بریتانیا بیش از 4 میلیون پوند برای تبلیغات علیه روسیه به ‌بی‌بی‌سی اختصاص می‌دهد

© Photo / Алекс МакнотонОфис телерадиовещательной корпорации BBC в Лондоне
Офис телерадиовещательной корпорации BBC в Лондоне - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.03.2022
عضو شوید
سرویس مطبوعاتی نخست‌وزیر بریتانیا اعلام کرد که دولت بریتانیا بیش از چهار میلیون پوند به سرویس جهانی بی‌بی‌سی برای مبارزه اطلاعاتی علیه روسیه اختصاص خواهد داد.
به گزارش اسپوتنیک، بریتانیا همچنین به عنوان بخشی از تلاش بین دولتی برای مبارزه با انتشار اطلاعات نادرست در روسیه و اوکراین، 4.1 میلیون پوند اضافی به سرویس جهانی بی‌بی‌سی ارائه خواهد کرد.
توضیح داده شده است که "بودجه اضطراری" برای کمک به سرویس های خبری برای روسیه و اوکراین در منطقه استفاده خواهد شد. بودجه از سوی وزارت دیجیتال، فرهنگ، رسانه و ورزش و همچنین وزارت خارجه این کشور تامین خواهد شد.
ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، پیشتر اعلام کرده بود که "شرکت تلویزیونی و رادیویی بی‌بی‌سی نقش مهمی را در تضعیف ثبات و امنیت سیاسی داخلی در کشورمان به عهده گرفته است".
در چهارم ماه مارچ روسکماندزور وب سایت های چندین نشریه از جمله سرویس روسی بی‌بی‌سی را مسدود کرد. دلیل محدودیت دسترسی "قرار دادن هدفمند براساس سیستماتیک مطالب اطلاعاتی حاوی اطلاعات نادرست در مورد ماهیت یک عملیات نظامی ویژه در خاک اوکراین، شکل آن، روش‌های انجام عملیات (حمله به غیرنظامیان، حمله به زیرساخت های غیرنظامی)، ارقام تلفات نیروهای مسلح فدراسیون روسیه و تلفات در میان غیرنظامیان" بود.
در اواخر همان روز، شرکت پخش بریتانیایی بی‌بی‌سی اعلام کرد که به طور موقت فعالیت خود را در روسیه متوقف می‌کند و در خارج از این کشور فعالیت خواهد کرد. چهار روز بعد، در 8 مارچ، این شرکت اعلام کرد که "پس از مطالعه دقیق" تصمیم به از سرگیری پخش به زبان انگلیسی از روسیه گرفته است. و در 6 مارچ، این شرکت اعلام کرد که کانال اصلی خبری بین‌المللی آن، BBC World News، در روسیه قطع شده است.
پیش از این در 16 مارچ، روسکماندزور دسترسی به وب سایت خبری بی‌بی‌سی را محدود کرد. زاخارووا در اظهار نظر در این باره گفت که مسدود شدن سایت خبری بی‌بی‌سی در روسیه را تنها آغاز اقدامات مسکو در پاسخ به جنگ اطلاعاتی غرب می‌داند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала