پیام تازه احمد مسعود: حرف طالبان به ما تسلیمی و بیعت بود

احمد مسعود
احمد مسعود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.03.2022
عضو شوید
آقای مسعود تاکید دارد که با درک تمام مسایل که سال گذشته در افغانستان اتفاق افتاد، جنگ خود را متوقف ساخته است.
به گزارش اسپوتنیک، احمد مسعود، رهبر جبهه مقاومت ملی افغانستان در پیام نوروزی خود می گوید که سال گذشته بر خلاف انتظار ها برای مردم افغانستان سال خوبی نبوده است.
او گفت: "متاسفانه سال گذشته، بر خلاف انتظار مردم افغانستان سال خوبی نبوده است، همه ما امیدوار به ختم و آمدن فضای صلح بودیم، متاسفانه به دلایل مختلف، از جمله عدم اراده درست طالبان به ختم جنگ باعث از بین رفتن فرصت صلح شد".
آقای مسعود تاکید دارد که با درک تمام مسایل که سال گذشته در افغانستان اتفاق افتاد، جنگ خود را متوقف ساخته است.
کشته شدن بیش از 300 جنگجوی طالبان در درگیری با جبهه مقاومت  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.03.2022
سالروز قیام مردم هرات؛ جبهه مقاومت ملی: تا رهایی از استبداد گروه جهل لحظه‌ی آرام نخواهیم نشست
او اظهار داشت: "با درک تمام مسایل به فیصله علمای کشور، و بخاطر که ما آغازگر جنگ نباشیم، جنگ را ختم و ایستاد ساختیم".
رهبر جبهه مقاومت ملی افغانستان در خصوص مذاکرات صلح با طالبان می گوید: "متاسفانه حرف شان برای ما جزء دو مسئله چیزی دیگری نبود، یک تسلیمی و دوم بیعت، حاضر به شنیدن راه حل که مشکل اساسی افغانستان حل کند و مکانیزم که بتوانیم با هم زندگی کنیم و فضای صلح ایجاد شود، متاسفانه برای شان وجود نداشت".
احمد مسعود تاکید دارد که به طالبان به گونه همیشگی گفته اند که افغانستان نیازمند به حکومتی است که برآمده از اداره مردم باشد، و نظام است که مشروعیت از مردم گرفته باشد نه از بیرون، ولی طالبان این مسئله را نپذیرفتند و حرف شان ادامه جنگ بود.
آقای مسعود می افزاید که جنگ بالای شان از سوی طالبان تحمیل شد و جبهه مقاومت به خواست مردم شکل گرفت و مبارزه خود را همچنان در مقابل هر نوع استبداد و اشغال ادامه می دهد.
آقای مسعود با اشاره به سایر گروه ها گفت: "گروه های دیگر قدم علم کردند، در کنار استقبال از آنها اعلام حمایت کرده، همگانی و اتحاد تمام مردم افغانستان را نیاز اساسی پیروزی بر استبداد و تاریکی می دانم".
کاپیسا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.02.2022
جبهه مقاومت: در نتیجه انفجار یک هاموی طالبان در کاپیسا هفت طالب کشته شدند + ویدیو
رهبر جبهه مقاومت تاکید دارد که همکاری طالبان با دیگر گروه تروریستی کاهش نیافته است و افغانستان امروز خانه امن به تروریست های جهانی تبدیل شده است.
او گفت: "ما اطلاعات و گزارش های دقیق داریم که در پرتو حمایت طالب گروه تروریستی مانند القاعده، مراکز آموزشی خود را گسترش، سرباز گیری خود را بیشتر و فعالیت خود را گسترده ساخته است".
آقای مسعود هشدار می دهد که تبدیل شدن افغانستان به پایگاه تروریزم خطر جدی به منطقه و جهان خواهد بود، همچنان از کشورهای منطقه و جامعه جهانی می خواهد که توجه جدی به وضعیت کنونی افغانستان داشته باشند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала