Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

طرح جدید سوپرلیگ اروپا؛ انگلیسی‌ها نیستند!

© REUTERS / DADO RUVICMetal figures of football players are seen in front of the words "European Super League" in this illustration taken April 20, 2021
Metal figures of football players are seen in front of the words European Super League in this illustration taken April 20, 2021 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.03.2022
عضو شوید
خاویر تباس رئیس لالیگا از احتمال تشکیل شدن سوپرلیگ اروپا بدون تیم‌های انگلیسی خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، در روزهای اخیر، خبرهای در خصوص مطرح شدن رسمی پروژه بازگشت سوپرلیگ در خبرگزاری‌های رسمی منتشر شد.
در ادامه واکنش‌های بسیار تند الکساندر چفرین، رئیس یوفا در کنار خاویر تباس، رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا و لالیگا شرایط را کمی از حد معمول بحرانی‌تر کرد.
پروژۀ سوپرلیگ اروپا که تابستان گذشته با حضور 12 تیم شامل 6 تیم انگلیسی، سه تیم ایتالیایی و سه تیم اسپانیایی کلید خورد اما با تهدید‌های یوفا و دخالت دولت انگلیس شکست خورد چرا که هر 6 تیم انگلیسی و بعد از آنها اینتر، میلان و اتلتیکومادرید انصراف دادند.
اکنون به نظر می‌رسد که یوفا خوش‌خدمتی انگلیسی‌ها را جواب داده و قانون بازی جوانمردانه مالی جدید را به گونه‌ای تنظیم کرده که تیم‌‌های لیگ برتر جزیره بیشتر از تیم‌های سایر لیگ‌ها منفعت خواهند برد.
از همین‌رو، سه تیم باقیمانده در پروژه سوپرلیگ، بارسلونا، رئال مادرید و یوونتوس نسبت به اجرایی کردن پروژه سوپرلیگ مصمم‌تر و آماده شده‌اند که این تورنمنت را بدون تیم‌های انگلیسی برگزار کنند.
سه باشگاه ذکر شده در این مدت از تلاش برای به جریان انداختن پروژه ناامید نشده‌اند و در حال برنامه‌ریزی برای ایجاد برخی تغییرات و ارائه یک فرمت جدید برای سوپر لیگ بوده‌اند که آزادی بیشتری برای حضور تیم‌ها در رقابت داشته باشد.
تصمیم‌گیری در این زمینه همچنان ادامه دارد اما فعلا ارائه عمومی آن اتفاق نمیافتد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала