گوترش به طالبان: مکتب های دختران را باز کنید

© REUTERS / Carlo AllegriГенсек ООН Антониу Гутерреш
Генсек ООН Антониу Гутерреш  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.03.2022
عضو شوید
دبیرکل سازمان ملل از گروه طالبان خواست تا مکتب ها را برای همه دانش آموزان باز کنند.
به گزارش اسپوتنیک، انتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد از گروه طالبان (گروه طالبان به دلیل فعالیت های تروریستی تحت تحریم های سازمان ملل است) خواست تا مکتب ها را برای همه دانش آموزان باز کنند.
مکتب های دختران در چندین ولایت مرکزی و شمالی افغانستان قرار بود در 23 مارچ بازگشایی شوند. اما گروه طالبان تصمیم گرفتند که از سرگیری صنف های درسی برای دختران بالای صنف ششم تا اطلاع بعدی به تعویق بیفتند.
جنرال مبین - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.03.2022
واکنش فرمانده طالبان به بستن مکتب های دختران: حکومت داری این گونه نمی شود
دبیرکل سازمان ملل متحد از اعلام امروز مقام های گروه طالبان در افغانستان مبنی بر تعلیق تحصیل دختران از صنف ششم تا اطلاع بعدی عمیقا متاسف است.
گوترش در بیانیه‌ای گفت: وعده‌ها، ناامیدکننده است و آسیب‌های قابل توجهی به افغانستان وارد می‌کند. دبیرکل سازمان ملل متحد از طالبان خواست که مدارس را بدون درنگ به روی دانش آموزان دختر باز کنند.
یادآوری می کنیم، که در اوایل ماه اگوست 2021، طالبان حملات خود را علیه نیروهای دولتی افغانستان افزایش دادند، در 15 اگوست وارد کابل شدند و روز بعد اعلام کردند که جنگ پایان یافته است. در دو هفته آخر ماه اگوست، از فرودگاه کابل که تحت حفاظت ارتش امریکا بود، شهروندان غربی و افغانستانی هایی که با آنها همکاری می‌کردند، تخلیه شدند. در شب 31 اگوست، ارتش امریکا فرودگاه کابل را ترک کرد و به حدود 20 سال حضور نظامی امریکا در افغانستان پایان داد. در اوایل ماه سپتامبر، ترکیب دولت موقت افغانستان به ریاست محمد حسن آخوند که در دوره اول حکومت طالبان مسئول سیاست خارجی بود و از سال 2001 تحت تحریم های سازمان ملل بود، اعلام شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала