ابراز ناامیدی سازمان همکاری اسلامی از تصمیم طالبان در مورد مکاتب دخترانه

© Photo / OICOrganisation of Islamic Cooperation
Organisation of Islamic Cooperation - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.03.2022
عضو شوید
سازمان همکاری اسلامی از تصمیم‌ بستن مکاتب به روی دختران بالاتر از صنف ششم ابراز ناامیدی کرد.
به گزارش اسپوتنیک، سازمان همکاری اسلامی در توییتی گفته است که از تصمیم طالبان از بهر تمدید مسدود ماندن مکاتب دخترانه بالاتر از صنف ششم عمیقا ناامید شده است.
عقب‌نشینی طالبان از تصمیم‌شان در مورد بازگشایی مکاتب دخترانه در افغانستان، با واکنش‌های گسترده داخلی و جهانی روبه‌رو شده است. نماینده سازمان ملل در کابل نیز، این اقدام طالبان را تشدیدکننده بی‌اعتمادی خوانده است.
دو روز پس از آنکه طالبان اعلام کردند که مکاتب دخترانه را دوباره بازگشایی می‌کنند، روز چهارشنبه 3 حمل دوباره از این تصمیم خود برگشتند و اعلام کردند که دختران بالاتر از کلاس ششم، همچنان اجازه ادامه تحصیل را ندارند.
وزارت معارف طالبان تصمیم خود را درباره بازگشایی مکاتب برای دختران بالاتر از صنف ششم اعلام کرد. طبق این تصمیم که براساس دستور رهبری طالبان گرفته شده است، مکاتب بالاتر از صنف ششم تا "امر ثانی" معلق شده است. در توجیه آن گفته شده است که باید پوشش مطابق به "شریعت اسلامی" تهیه شود.
این اقدام خشم گسترده را در قبال داشته است. جامعه جهانی به صورت گسترده آن را محکوم کرده و هم‌چنین شهروندان در شبکه‌های اجتماعی به صورت گسترده در نکوهش آن سخن گفته‌اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала