بایدن به ناتو اجازه داد تا در اوضاع اوکراین مداخله کند

© AFP 2023 / Drew Angerer / Getty ImagesПрезидент США Джо Байден в Восточном зале Белого дома
Президент США Джо Байден в Восточном зале Белого дома  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.03.2022
عضو شوید
رئیس جمهور امریکا می گوید که در صورت که روسیه تصمیم به استفاده از سلاح های شیمیایی را بگیرد، ایالات متحده و متحدانش به آن پاسخ خواهند داد.
به گزارش اسپوتنیک، جو بایدن، رئیس جمهور امریکا اعلام کرد که اگر روسیه تصمیم به استفاده از سلاح های شیمیایی در اوکراین بگیرد، ایالات متحده و متحدانش در ناتو "پاسخ" خواهند داد.
او در یک کنفرانس مطبوعاتی در بروکسل، مکانی که نشست فوق العاده ناتو برگزار شد، گفت: "ماهیت پاسخ ما بستگی به ماهیت استفاده دارد".
این در حالی‌ست که چندی پیش جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع ایالات متحده امریکا" پنتاگون" اعلام کرد که واشنگتن هیچ نشانه مشخصی از استفاده احتمالی روسیه از تسلیحات شیمیایی در اوکراین ندیده است.
Президент США Джо   - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.03.2022
هشدار بایدن در خصوص بحران غذایی به دلیل حوادث اوکراین
گفتنی است در 9 مارچ، جنرال ایگور کوناشنکوف سخنگوی رسمی وزارت دفاع روسیه، ، اعلام کرد که ملی‌گرایان اوکراینی در حال تدارک یک اقدام تحریک‌آمیز با استفاده از مواد سمی هستند تا روسیه را به استفاده از سلاح‌های شیمیایی متهم کنند.
یادآوری می‌کنیم که در 24 فبروری، روسیه عملیات نظامی ویژه ای را برای دفاع از جمهوری های دونباس که در اوایل همان هفته رسماً به رسمیت شناخته بود، آغاز کرد.
مسکو به صراحت اعلام کرده است که هیچ طرح اشغالگری ندارد و هدف این عملیات حفاظت از غیرنظامیان دونباس در برابر نسل کشی و غیر نظامی کردن و نازی زدایی در اوکراین است.
کشورهای غربی فشار تحریم‌ها بر روسیه را افزایش داده‌اند و تعدادی از بانک‌ های روسیه را تحریم کرده و تعدادی از مقامات ارشد روسیه را در لیست سیاه قرار داده‌اند و دارایی‌ های آنها را در خارج از کشور مسدود کرده‌اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала