سبزی‌های برگدار که سلاح طبیعی در برابر کووید است

CC0 / Pixabay / брокколи
брокколи - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.03.2022
عضو شوید
محققان مرکز کودکان جان هاپکینز شواهدی را از آزمایش‌های آزمایشگاهی گزارش می‌کنند که نشان می‌دهد یک ماده کیمیاویی مشتق شده از ترکیبی که به وفور در کلم بروکلی و سایر گیاهان چلیپایی یافت می‌شود، ممکن است یک سلاح بالقوه جدید و قوی در برابر ویروس‌هایی که باعث کووید-19 و سرماخوردگی می‌شوند ارائه دهد.
به گزارش اسپوتنیک، در حالی که کرونا همچنان به جهش خود ادامه می‌دهد و برخی از انواع آن ممکن است خفیف‌تر از سایرین باشند. این بیماری همه‌گیر تاکنون جان بیش از شش میلیون نفر را در سراسر جهان گرفته است.
در مطالعه نشان دادند که سولفورافان، یک ماده کیمیاویی مشتق شده از گیاه، که به عنوان فیتوکمیکال شناخته می‌شود، که قبلاً دارای اثرات ضد سرطانی است، می‌تواند از تکثیر SARS-CoV-2، ویروس کرونا که باعث COVID-19، و یک ویروس کرونای انسانی دیگر می‌شود، جلوگیری کند.
در حالی که ویروس کرونا همچنان به جهش خود ادامه می دهد و برخی از انواع آن ممکن است خفیف تر از سایرین باشند، مهم است که به یاد داشته باشیم که این ویروس بیش از شش میلیون نفر را در سراسر جهان گرفته است. در حالی که برخی از افراد فقط بیماری خفیف را تجربه می کنند، برخی دیگر ممکن است با بیماری شدید دست و پنجه نرم کنند یا از عواقب طولانی مدت رنج ببرند. این مطالعه روی موش‌ها و سلول‌های رشدیافته انجام شده است.
Медицинский сотрудник в защитном костюме берет тест на CoVID-19 у девушки в гостинице Ахтуба в городе Волжский - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.03.2022
پیامدهای همیشگی کووید-19
پیش ساز طبیعی سولفورافان به ویژه در کلم بروکلی، کلم، کلم پیچ و کلم بروکسل فراوان است. در یک آزمایش، تیم تحقیقاتی ابتدا سلول‌ها را به مدت یک تا دو ساعت در معرض سولفورافان قرار دادند و سپس سلول‌ها را بهSARS-CoV-2 و ویروس سرماخوردگی HCoV-OC43 آلوده کردند. آنها دریافتند که غلظت‌های میکرومولاری (μM) کم سولفورافان (31-2.4 میکرومولار) تکثیر شش سویه SARS-CoV-2، از جمله انواع دلتا و امیکرون، و همچنین ویروسHCoV-OC43 را تا 50 درصد کاهش داد. . محققان همچنین نتایج مشابهی را در مورد سلول‌هایی که قبلاً با ویروس‌ها آلوده شده بودند مشاهده کردند، که در آن‌ها اثرات محافظتی سولفورافان حتی با عفونت ویروسی از قبل ایجاد شده مشاهده شد.
محققان سپس مطالعاتی را بر روی مدل موش عفونتSARS-CoV-2 انجام دادند. آنها دریافتند که دادن 30 میلی گرم سولفورافان به ازای هر کیلوگرم از وزن بدن موش ها قبل از آلوده کردن آنها به ویروس، کاهش وزن بدن را که معمولاً با عفونت ویروسی مرتبط است، کاهش می دهد (7.5 درصد کاهش). علاوه بر این، پیش درمانی منجر به کاهش معنی‌دار آماری در بار ویروسی یا مقدار ویروس در ریه‌ها (کاهش 17 درصد) و دستگاه تنفسی فوقانی (کاهش 9 درصد) و همچنین میزان آسیب ریه (کاهش 29 درصد) شد. ) در مقایسه با موش های آلوده که سولفورافان دریافت نکردند. این ترکیب همچنین التهاب ریه‌ها را کاهش داد و از سلول‌ها در برابر یک پاسخ ایمنی بیش فعال محافظت کرد که به نظر می‌رسد یکی از عوامل محرکی است که باعث مرگ بسیاری از افراد در اثر COVID-19 شده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала