اعلام موجودیت جبهه آزادی و مردم سالار + ویدیو

© Photo / U.S. Armyشرکت هواپیماهای آمریکایی در عملیات جنگی علیه طالبان در شمال افغانستان
شرکت هواپیماهای آمریکایی در عملیات جنگی علیه طالبان در شمال افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.03.2022
عضو شوید
یک جبهه دیگر نیز برای مبارزه در برابر گروه طالبان به نام "جبهه آزادی و مردم سالار" اعلام موجودیت کرد.
به گزارش اسپوتنیک، جبهه آزادی و مردم سالار با انتشار اعلامیه ای از موجودیت اش برای مبارزه در برابر گروه طالبان در افغانستان خبر داد.
متن کامل اعلام موجودیت جبهه آزادی و مردم سالار:
بسم الله الرحمن الرحیم
مردم غیور و آزادی‌خواه افغانستان! همه می‌دانیم که کشور و نظام با یک توطیه و دسیسه‌ی واضح، به طالبان و تروریستان تسلیم داده شد. همه‌ی دست آوردهای دو دهه‌ی مردم افغانستان و جامعه جهانی برباد رفته و نابود شدند. حالا که ملت و کشور ما، تحت تسلط گروه‌های تندرو و افراط گرا هستند و این گروه به هیچ یک از ارزش های انسانی و حقوق بشری، پابند نبوده و دشمنان ثبات، توسعه و رفاه افغانستان هستند.
بر همه‌ی ما فرض است که از خاک، عزت و آزای خود دفاع کنیم. "جبهه آزادی مردم سالاری" برای، آزادی و مردم سالاری در مناطق مرکزی افغانستان با اتکا به ارزشهای انسانی مبارزات خویش را آغاز نموده و برای آزادی کشور، اعاده‌ی عزت مردم، برقراری نظام مردم سالار، غیر متمرکز و عدالت محور می‌رزمند، ما از همه‌ی جوانان و مردم غیور افغانستان می‌خواهیم که با همسویی و اتحاد برای آزادی منطقه و ملت خود قیام کنند.
والسلام جبهه آزادی ومردم سالار
یادآوری می کنیم، که این جبهه در حالی اعلام موجودیت برای مبارزه در برابر گروه طالبان می کند، که پیش از نیز چند جبهه دیگر نیز اعلام موجودیت برای مبارزه در برابر گروه طالبان کرده و هر ازگاهی یورش های چریکی هم بالای جنگجویان گروه طالبان انجام می دهند.
کارشناسان هم پس از تندروی های گروه طالبان، پیش بینی کرده اند که درگیری های خونین در سال نو خورشیدd در افغانستان رخ خواهد داد.
گروه طالبان هم پیش از این، از ترس قیام مردمی در بسیاری از ولایت های افغانستان نیروهای تازه نفس فرستاده اند.
اما برخی از گواهان می گویند، که گروه طالبان با کمبود نیرو در بیشتر ولایت ها مواجه هستند و برخی نیروهای این گروه جنگ افزارهای خود را فروخته به ایران و دیگر کشورهای همسایه رفته اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала