درخواست عربستان سعودی ازشورای امنیت سازمان ملل برای تشکیل جلسه در مورد حملات حوثی ها

© SputnikПоследствия атаки на нефтерождения Saudi Aramco.
Последствия атаки на нефтерождения Saudi Aramco. - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.03.2022
عضو شوید
نمایندگی عربستان سعودی خواستار برگزاری نشست شورای امنیت برای محکوم کردن حمله‌‌های حوثی‌ها به زیرساخت‌های غیرنظامی این کشور شد
به گزارش اسپوتنیک، شبکه تلویزیونی العربیه روز شنبه (26 مارچ) اعلام کرد که عربستان سعودی از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواسته است تا نشست ویژه ای برای محکومیت حملات جنبش شورشیان انصارالله یمن (حوثی ها) علیه این کشور برگزار کند.
نمایندگی عربستان سعودی در سازمان ملل در نامه‌ای به شورای امنیت گفت حمله‌های حوثی‌ها علیه این کشور با حمایت ایران انجام می‌شود
این نمایندگی در نامه خود خواستار برگزاری نشست شورای امنیت برای محکوم کردن حمله‌‌های حوثی‌ها به زیرساخت‌های غیرنظامی این کشور شد.
نمایندگی عربستان سعودی همچنین با تاکید بر لزوم پاسخگو کردن حوثی‌ها، خاطرنشان کرد که ریاض حق دارد برای دفاع از سرزمین خود اقدام‌های لازم را انجام دهد.
گفتنی است روز گذشته یکی از تاسیسات ذخیره سازی شرکت آرامکو عربستان واقع در جده هدف حمله انصارالله قرار گرفت.
این تاسیسات در جنوب شرق فرودگاه بین‌المللی جده واقع است و تصاویر ویدئویی منتشر شده حریق را در بخش‌هایی از آن نشان می‌دهد.
ائتلاف نظامی به رهبری عربستان سعودی اعلام کرد که آتش‌سوزی دو مخزن در تاسیسات نفتی آرامکو تحت کنترل است و تلفات جانی نداشته است.
این ائتلاف نظامی همچنین گفت که در پی حمله حوثی‌ها به مخازن شرکت ملی آب در شهر ظهران، خسارت‌های مادی به برخی از منازل مسکونی و خودروهای غیرنظامی وارد شده است.
وزارت انرژی عربستان سعودی اعلام کرد که حمله حوثی‌ها به تاسیسات نفتی عربستان سعودی، اقتصاد جهانی و امنیت عرضه انرژی را به خطر می‌اندازد و جامعه جهانی باید با مسببان این حمله‌ها برخورد کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала