دستگیری برخی از مسئولان موسسات کمک رسانی در ولایت غور از سوی طالبان

© Sputnikغور
غور  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.03.2022
عضو شوید
مسئولان محلی گروه طالبان در ولایت غور می گویند، که برخی از مسئولان موسسات کمک رسانی در این ولایت که اسناد و شواهد لازم از فساد آنها در دست بود توسط ارگانهای مربوطه بازداشت شدند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آوا، شیخ عبدالواحد حماس غوری، سخنگوی والی گروه طالبان ولایت غور می گوید، که طی چندین سال گذشته موسسات کمک رسانی در ولایت غور در بخش های استخدام، توزیع کمک ها و تصمیم گیری در تطبیق پروژه های بزرگ و کوچک طبق خواسته خودشان عمل می کردند و کارمندان شان نیز اکثر کمک ها را به بهانه های مختلف برای خودشان مصرف می کردند.
غور  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.03.2022
بازداشت پنج کارمند نهادهای کمک‌رسان در غور به دستور والی

وی افزوده است، که مسئولان این موسسات حاضر نشدند که آمار و لیست کمک ها را به مقام ولایت و ادارات مربوطه ارائه کنند، چون فساد شان افشا می شد، با این حال اسناد و شواهدی وجود دارد که آنها ضمن ارتکاب فساد اداری و اخلاقی با هیچ بخش از اداره محلی و ادارات سکتوری هماهنگی نداشتند.
به بیان سخنگوی والی غورگروه طالبان، مقام ولایت غور با وجودی که فقر و تنگدستی مردم را احساس کرده و از این ناحیه رنج می برد، بارها در جلسات تاکید نموده و به مسئولین موسسات هشدار داد که خود را اصلاح کنند و کمک را به مستحقین واقعی آن برسانند.

او خاطر نشان ساخت که با وجود هشدار و تاکیدات والی غور، اما مسئولین موسسات به وعده شان عمل نکرده در نتیجه مسوولین این ولایت فعالیت های موسسات را متوقف و بعضی از مسوولین را که اسناد و شواهد لازم از فساد شان در دست بود را توسط ارگانهای مربوطه باز داشت نمودند. او همچنان تاکید نمود که این تصمیم در باره موسسات مقیم غور بخاطر کدام هدف و یا مشکل شخصی نبوده صرف بخاطر اصلاح، رسانیدن حق به حق‌دار، جلوگیری از فساد، شناسایی مستحقین، استخدام افراد شایسته، صادق و هماهنگی موسسات با ادارات سکتوری گرفته شده تا اینکه عدالت اجتماعی رعایت شود و فساد پیشه گان از جامعه ریشه کن شوند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала