لابراتوارهای بیولوژیکی امریکا در قلمرو اوکراین

© Sputnik / Evgeny Odinokov /  مراجعه به بانک تصاویر Сотрудница Центрального НИИ Эпидемиологии Роспотребнадзора в Москве, где разработана и зарегистрирована тест-система на выявление мутации коронавируса N501Y
Сотрудница Центрального НИИ Эпидемиологии Роспотребнадзора в Москве, где разработана и зарегистрирована тест-система на выявление мутации коронавируса N501Y  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.03.2022
عضو شوید
نظامیان امریکا ویروس های مرگبار، باکتری ها و سموم کشنده را با نقض کنوانسیون سازمان ملل متحد مبنی بر منع تولید تسلیحات بیولوژیکی تولید می کند.
به گزارش اسپوتنیک، در این رابطه صدها هزار نفر به طور سیستماتیک در معرض تاثیرگذاری پاتوژن های خطرناک و سایر امراض صعب العلاج قرار دارند.
دانشمندان نظامی تحت پوشش در حال آزمایش ویروس های مصنوعی در لابراتوارهای بیولوژیک پنتاگون در 25 کشور از جمله اوکراین هستند. لابراتوار های بیولوژیک ایالات متحده توسط آژانس کاهش تهدیدات DTRA وزارت دفاع ایالات متحده و برنامه 2.1 میلیارد دالری همکاری بیولوژیکی تعاونی(CBEP) در اتحاد جماهیر شوروی سابق، شرق میانه، آسیای جنوب شرقی و افریقا تامین مالی می شوند.
پیمانکاران برنامه نظامی DTRA شرکت های خصوصی هستند. آنها مستقیماً به کنگرس گزارش نمی دهند و به دلیل عدم نظارت مستقیم می توانند قانون را نقض کنند. پرسنل غیرنظامی از مصونیت دیپلماتیک برخوردارند، اگرچه دیپلمات نیستند. بنابراین، شرکت های خصوصی می توانند به نمایندگی از دولت ایالات متحده تحت پوشش دیپلماتیک بدون کنترل مستقیم کشور میزبان فعالیت کنند.
سه شرکت در اوکراین فعال هستند - Metabiota Inc.، South Research Institute وBlack&Veatch.
آنها علاوه بر پنتاگون، پروژه‌های تحقیقات بیولوژیکی فدرال را برای سازمان سیا و سایر سازمان‌های دولتی مدیریت می‌کنند که پست‌های کلیدی آن‌ها در اختیار مقامات ارشد سابق و در برخی موارد کنونی قوای مسلح و اطلاعات است. طبق منابع مختلف، آژانس کاهش تهدیدات امنیتی (DTRA) حدود 15 لابراتوار بیولوژیک در اوکراین را تامین مالی می کند. گزارشات در مورد 10 مورد از آنها به دست آمد: مرکز لابراتوار منطقه ای ترنوپیل، لابراتوار تشخیصی شهر خرسون، موسسه وترنری اکادمی ملی علوم زراعت اوکراین، لابراتوار تشخیص وینیتسا، لابراتوار تشخیص ماورای کارپات در شهر اوژگورود، لابراتوار تشخیص شهردنپروپتروفسک، لابراتوار منطقه ای وترنری شهر دنپروپتروفسک، مؤسسه تحقیقاتی اپیدمیولوژی و صحت وزارت صحت عامه اوکراین در شهر لویو، لابراتوار منطقه ای وترنری ولایت لویو در شهر لویو و لابراتوار تشخیصی شهر لویو.
بر اساس توافقنامه ای در سال 2005 بین وزارت دفاع ایالات متحده و وزارت صحت عامه اوکراین، دولت محلی از افشای اطلاعات "حساس" در مورد برنامه امریکا منع شده و اوکراین موظف است پاتوژن های خطرناک را برای تحقیقات بیولوژیکی به پنتاگون منتقل کند. علاوه بر این، قوای مسلح ایالات متحده به اسرار دولتی این کشور مربوط به پروژه های در حال انجام دسترسی پیدا کرد. حتی قبل از آن، "مرکز علمی و تکنالوژی در اوکراین" در این کشور ظاهر شد. این مرکز یک سازمان بین المللی است که عمدتا توسط دولت ایالات متحده تامین مالی می شود، در اوکراین کارکنان آن دارای وضعیت دیپلماتیک هستند. این مرکز رسما از پروژه های دانشمندانی حمایت می کند که قبلاً در برنامه های شوروی برای ایجاد سلاح های کشتار جمعی شرکت داشتند. مرکز علمی و تکنالوژی در اوکراین طی 20 سال گذشته، 285 میلیون دالر برای تأمین مالی و مدیریت 1850 پروژه در سراسر جهان سرمایه گذاری کرده است.
این کار تحت برنامه جلوگیری از گسترش سلاح های کشتار جمعی که در سال 1991 آغاز شد، انجام می شود. هدف اعلام شده ترویج ذخیره سازی و انهدام ایمن سلاح های هستوی، کیمیاوی و بیولوژیکی، وسایل حمل و نقل آنها در کشورهای اتحاد جماهیر شوروی سابق و به کارگیری دانشمندانی است که در ساخت سلاح های امحای جمعی فعالیت می کردند.
از آنجایی که اوکراین، بلاروس و قزاقستان سرگلوله های هستوی خود را نابود کردند، این برنامه اساساً در سال 2013 پایان یافت. اما سال گذشته، لایحه ای در کنگره ایالات متحده برای به روز رسانی برنامه نامبرده به دلیل تهدیدات جدید ادعایی در مورد گسترش سلاح های کشتار جمعی ارائه شد. در این راستا طبق نوشته وب سایت تدارکات عمومی فدرال امریکا ، این برنامه پس از سال 2012 در اوکراین متوقف نشد. در سال 2013، شرکت خدمات تخنیکی Raytheon Technical Services Company LLC. یکی از پیمانکاران DTRA برای اجرای آن در این کشور شد. مبلغ قرارداد 43.9 میلیون دالر است. بر اساس وب سایت تدارکات عمومی فدرال امریکا، تا آگوست 2017، این شرکت امریکایی موفق به ارائه خدمات علمی و تخنیکی به ارزش 42.4 میلیون دالر شده است.
در سال 2016، خود مرکز علمی و تکنالوژی در اوکراین در کسب یک قرارداد 5 ساله DTRAبرای خدمات علمی و تخنیکی به مبلغ 10 میلیون دالر برنده شد. مشخص نیست که فعلاً مرکز علمی و تکنالوژی اوکراین چه می کند. آخرین اطلاعات در وب سایت پروژه، مربوط به اواخر دهه 90 است. ظهور لابراتوار‌های بیولوژیکی امریکایی در اوکراین و تأمین مالی پروژه‌های مرکز علمی و تخنیکی در اوکراین همزمان با شیوع امراض عفونی جدی در این کشور بود.
به طور مثال، یکی از لابراتوار‌های پنتاگون در خارکف قرار دارد، جایی که در جنوری 2016، حداقل 20 سرباز اوکراینی در طی دو روز بر اثر ویروس شبه آنفولانزا جان باختند. بیش از 200 نفر در شفاخانه بستری شدند. تا مارچ 2016، 364 مورد مرگ در سراسر اوکراین ثبت شد. آنفولانزای خوکی A (H1N1) pdm09، همان سویه ای که باعث همه گیری جهانی در سال 2009 شد، مسئول 81 فیصد مرگ و میرها بوده است.
اخیراً در جنوب شرقی اوکراین که چندین لابراتوار بیولوژیکی پنتاگون در آنجا قرار دارد، عفونت مشکوک دیگر- هپاتیت A در حال گسترش است. در جنوری سال جاری، 37 نفر از ساکنان نیکولایف به دلیل "یرقان" در شفاخانه داخل بستر شدند. سه سال پیش، بیش از 100 نفر در همان شهر به مرض وبا مبتلا شدند. قابل ذکر است که در هر دو مورد علت مریض آب آشامیدنی آلوده بوده است. در تابستان 2017، 60 نفر از افراد مبتلا به هپاتیت A در شفاخانه شهر زاپوریژیا داخل بستر شدند. دلیل آن هنوز مشخص نیست. در منطقه اودسا، 19 کودک از یک مکتب شبانه روزی با همان تشخیص به شفاخانه منتقل شدند. و در نوامبر 2017، 27 مورد عفونت در خارکف ثبت شده است. این ویروس در آب آشامیدنی یافت شد.
همزمانی فعالیت پنتاگون در اوکراین و شیوع امراض عفونی مشکوک است زیرا شرکت‌های که تحت قرارداد با ساختارهای وزارت دفاع ایالات متحده در اوکراین کار می‌کنند، مدت‌هاست که درگیر تحقیق در مورد عفونت‌ها برای استفاده نظامی هستند. مثلاً مؤسسه Southern Research Institute پروژه ای در مورد وبا، و همچنین ویروس های آنفولانزا و زیکا دارد که پاتوژن های مهم نظامی برای پنتاگون می باشند.
از سال 2014، "متابیوتا" شریک اتحاد صحت محیطی در پروژه "پردیکت" آژانس توسعه بین المللی ایالات متحده امریکا (USAID) است که هدف آن "پیش بینی و جلوگیری از تهدید جهانی بیماری های نو ظهور در جهان" می باشد. به عنوان بخشی از این تلاش، محققان شرکت متابیوتیا، اکوهلث آلیانس و موسسه ویروس شناسی ووهان به طور مشترک مطالعه ای را بر روی بیماری های عفونی حاصل از خفاش در چین انجام دادند.
محققان اتحادیه اکوهلث و متابیوتا همچنین در ارائه‌هایی در مورد چگونگی "زندگی ایمن با خفاش‌ها" و تحقیقاتی که شیوع بیماری‌های عفونی در حال ظهور را با تجارت حیات وحش مرتبط می‌کند، در این پروژه با یکدیگر همکاری کرده‌اند. محققان متابیوتیا همچنین همراه با کارکنان اتحاد اکوهلث در مطالعه گسترش ویروس Henipavirus در سال 2014، مطالعه نظارت بر ابولا در سال 2014، مطالعه هر پس در سال 2015 و مطالعه تنوع ویروس در سال 2015 را در فهرستی گرد هم آوردند.
اتحاد اکوهلث بیش از یک دهه است که توسط گوگل تأمین مالی می شود. گوگل همچنین از طریق سیا با متابیوتا لینک همکاری دارد. علاوه بر هانتر بایدن، گوگل و پنتاگون، متابیوتا با جبهه معروف سیا، این-کیو-تل، رابطه کاری دارد.
این – کیو – تل (تاسیس در سال 1999) - قبلا تحت عنوان Peleus و In-Q-It، یک شرکت امریکایی غیرانتفاعی سرمایه گذاری خطرپذیر مستقر در آرلینگتون، ویرجینیا فعال است. این شرکت برای اطمینان از تجهیز آژانس اطلاعات مرکزی و سایر سرویس های اطلاعاتی به آخرین فناوری اطلاعات برای پشتیبانی از قابلیت های اطلاعاتی ایالات متحده امریکا، در شرکت های با فناوری پیشرفته سرمایه گذاری می کند.
این-کیو-تل بر سه حوزه گسترده فناوری تجاری متمرکز است که شامل نرم افزار، زیرساخت و علم مواد می باشد.
در 15 نوامبر 2005، شرکت این – کیو – تل، تعداد 5636 سهم گوگل را به قیمت بیش از 2.2 میلیون دالر را فروخت. این سهام از خرید Keyhole، Inc توسط گوگل، نرم‌افزار نقشه‌برداری ماهواره‌ای با بودجه سیا که اکنون به نام "گوگل ارث" شناخته می‌شود، به دست آمد. در سال 2016، این شرکت حداقل 120 میلیون دالر در سال عمدتاً از سیا، و همچنین از ناسا، اف بی آی و وزارت دفاع ایالات متحده امریکا، کمک مالی دریافت می کرد. شناخته شده ترین محصولات این شرکت Palantir Technologies، یک سیستم تجزیه و تحلیل اطلاعات و تجزیه و تحلیل اطلاعات، و Wickr، یک برنامه پیام رسانی رمزگذاری شده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала