مدودف احتمال وقوع جنگ هسته ای را ارزیابی کرد

© Sputnik / Dmitry Astakhov /  مراجعه به بانک تصاویر Председатель правительства РФ Дмитрий Медведев
Председатель правительства РФ Дмитрий Медведев - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.03.2022
عضو شوید
معاون دبیر شورای امنیت روسیه می‌گوید هیچ کس خواستار جنگ نیست، اما خطر درگیری هسته ای همیشه وجود دارد.
به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری مدودف معاون رئیس شورای امنیت روسیه در مصاحبه ای گفت: هیچ کس خواهان جنگ نیست، اما تهدید یک درگیری هسته ای همیشه وجود دارد، بنابراین ما باید یک سیاست مسئولانه را دنبال کنیم.
مدودف گفت: "هیچ کس خواهان جنگ نیست، به ویژه جنگ هسته ای تهدیدی برای موجودیت تمدن بشری به طور کلی است. از این نظر، آن دسته از تحلیلگران شاید تا حد بدبینانه، اما درست می گویند که ایجاد سلاح های هسته ی مانع از وقوع یک جنگ بزرگ و تعداد درگیری ها در قرن بیست و یکم شده است و این "در واقع درست" است.
به گفته معاون دبیر شورای امنیت روسیه، "بنابراین بدیهی است که تهدید همیشه وجود دارد".
مدودف افزود: من به عنوان یک فرمانده سابق عالی از ابعاد چنین به خوبی آگاه هستم و همه مردم ما می دانند که اهداف تسلیحات هسته‌ای کشورهای ناتو، مکان ها در خاک کشور ما هستند و کلاهک های ما اهدافی واقع در اروپا و در ایالات متحده آمریکا را نشانه گرفته است. اما زندگی چنین است. بنابراین، شما باید همیشه به آن فکر کنید و یک سیاست مسئولانه را دنبال کنید."
مدودف بحران موشکی کوبا در سال 1962 را یادآور شد که "بر همه - رهبری ایالات متحده آمریکا، ناتو، اتحاد جماهیر شوروی، پیمان ورشو" تأثیری هشیارکننده داشت.
Ядерный взрыв - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.02.2022
هشدار سیاستمدار آمریکایی از خطر بروز جنگ هسته‌ای با روسیه
مدودف گفت: "در آن زمان واقعاً یک جنگ سرد رخ داد، اکنون وضعیت، به نظر من، بدتر از آن است، زیرا در آنوقت مخالفان ما سعی نمی کردند با چنین درجه خشم، وضعیت اتحاد جماهیر شوروی را به نقطه جوش برسانند.
نایب رئیس شورای امنیت روسیه تصریح کرد: هیچ تحریمی برای صنایع و کشاورزی به ویژه اقدامات محدودکننده شخصی اعمال نشده است.
مدودف در اخیر گفت: "هرگز به ذهن کسی خطور نکرده بود که برژنف، پودگورنی و کوسیگین "رهبران وقت شوروی" را تحریم کند. آنها البته می‌دانستند که این کار بیهوده است، مثل اکنون، اما حداقل آن موقع مغز داشتند که این کار را انجام ندهند. اکنون همه در موقعیت ناخوشایندی قرار دارند. ولی برای جلوگیری از هر گونه پیامدهای نامطلوب، از جمله موارد وحشتناکی مانند درگیری بین روسیه و ناتو، لازم است ارتباط برقرار شود. به نظر می رسد همه چیز تحریم شده است، همه در نوعی "لیست تحریمی" هستند.
گفتنی است در 24 فبروری، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در یک سخنرانی تلویزیونی، آغاز عملیات نظامی ویژه برای دفاع از جمهوری های دونباس را که در اوایل همان هفته رسماً به رسمیت شناخته شده بود، اعلام کرد. رئیس جمهور روسیه از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.
از آن زمان کشورهای غربی فشار تحریم‌ها بر روسیه را افزایش داده‌اند و تعدادی از بانک‌ های روسیه را تحریم کرده و تعدادی از مقامات ارشد روسیه را در لیست سیاه قرار داده‌اند و دارایی‌ های آنها را در خارج از کشور مسدود کرده‌اند.
مسکو به صراحت اعلام کرده است که هیچ طرح اشغالگری ندارد و هدف این عملیات حفاظت از غیرنظامیان دونباس در برابر نسل کشی و غیر نظامی کردن و نازی زدایی در اوکراین است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала