مرگ یک افسر پولیس حکومت پیشین در هلمند زیر شکنجه طالبان

© @https://twitter.comپرچم طالبان
پرچم طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.03.2022
عضو شوید
منابع در ولایت هلمند می‌گویند، یک افسر پولیس حکومت پیشین توسط نیروهای طالبان در این ولایت بازداشت و پس از شکنجه شدید جان باخته است.
به گزارش اسپوتنیک، منابع در ولایت هلمند تأیید می‌کنند که یک افسر پولیس حکومت پیشین در نتیجه شکنجه نیروهای حکومت سرپرست طالبان جان باخته است.
این منابع که بنا بردلایل امنیتی از ذکر نام شان خودداری می‌کنند به رسانه ها گفته اند این نظامی پیشین، شیرمحمد نام داشت و در زمان جمهوریت در حوزه هشتم امنیتی شهر لشکرگاه، مرکز ولایت هلمند وظیفه اجرا می‌کرد.
براساس معلومات منابع، این افسر چندی پیش توسط نیروهای محلی طالبان در ولایت هلمند دستگیر و پس از چند روز شکنجه جان می‌دهد.
در همین حال شماری از باشنده‌گان هلمند، از عدم تطبیق فرمان عفو عمومی حکومت سرپرست طالبان، ابراز نگرانی کرده و خواستار تطبیق این فرمان اند.
پیش از این گزارش‌های متعددی از قتل و شکنجه نیروهای امنیتی حکومت پیشین به نشر رسیده که نگرانی شماری از نهادهای بین‌المللی و مدافع حقوق بشر را در پی داشته است.
با این‌ حال، در تازه‌ترین مورد سندی به دسترس رسانه‌ها قرار گرفته است که نشان می‌دهد حکومت سرپرست طالبان به دنبال صدور فتوا برای مجازات نیروهای امنیتی و کارمندان حکومت پیشین است.
حکومت سرپرست طالبان تا کنون در این مورد ابراز نظری نکرده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала