وزارت دفاع ترکیه: شی ماین مانند در ورودی تنگه بسفر خنثی شد

© Sputnik / Vitaliy Ankov /  مراجعه به بانک تصاویر Транспортно-спусковой док "Зея" с корветом проекта 20380 "Герой Российской Федерации Алдар Цыденжапов" в проливе Босфор Восточный в акватории Владивостока
Транспортно-спусковой док Зея с корветом проекта 20380 Герой Российской Федерации Алдар Цыденжапов в проливе Босфор Восточный в акватории Владивостока - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.03.2022
عضو شوید
وزارت دفاع ترکیه امروز شنبه از خنثی سازی یک شی ماین مانند در بسفر خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: وزارت دفاع ترکیه از اقداماتی برای خنثی کردن شی‌ در تنگه بسفر که شبیه ماین است، خبر داد.
این وزارت افزوده است، که حرکت یک جسم ماین مانند در ورودی بسفر مشاهده شد و به دنبال کشف یک شناور تجاری غیرنظامی یک شی ماین مانند، در صبح روز 26 مارچ 2022 در منطقه ساحلی تنگه بسفر، تیم های پدافند زیر آب (SAS) به سرعت به محل حادثه فرستاده شدند.
عبور و مرور کشتی‌ها از تنگه بسفر عادی شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.05.2021
عبور و مرور کشتی‌ها از تنگه بسفر عادی شد
در این بیانیه آمده است: شی مورد نظر توسط تیم های SAS تحت مراقبت قرار گرفت و برای خنثی کردن آن مداخله صورت گرفت.
سرویس فدرال امنیت روسیه پیش از این اعلام کرده بود، که ارتش اوکراین پس از آغاز عملیات ویژه روسیه، حدود 420 ماین را در مسیرهای بندرهای اودسا، اوچاکوف، چرنومورسک و یوژنی نصب کرده است. این سرویس احتمال رانش ماین های بیرون شده از ریل به تنگه بسفر و بیشتر در دریاهای حوزه مدیترانه را رد نکرد.
روزنامه حریت پیشتر گزارش داد، که نیروی دریایی ترکیه از کشتی‌ها خواسته است تا ماین‌های در حال حرکت را در پی گزارش سرویس امنیت روسیه ردیابی کنند.
رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه نیز به نوبه خود گفت، که وزارت دفاع این کشور اقدامات لازم را در رابطه با اطلاعات مربوط به ماین های رانش در دریای سیاه انجام می دهد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала