گزارش وزارت دفاع روسیه از روند عملیات ویژه، یک ماه پس از آغاز آن

© Sputnik / Наталья Селиверстова /  مراجعه به بانک تصاویر Флаг на здании министерства обороны РФ на Фрунзенской набережной в Москве
Флаг на здании министерства обороны РФ на Фрунзенской набережной в Москве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.03.2022
عضو شوید
وزارت دفاع فدراسیون روسیه یک ماه پس از آغاز عملیات نظامی ویژه اعلام داشت که وظایف مرحله اول این عملیات تکمیل شده است.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع فدراسیون روسیه در مورد روند عملیات نظامی ویژه یک ماه پس از شروع آن گزارش داد: وظایف اصلی مرحله اول تکمیل شد، پتانسیل رزمی اوکراین به میزان قابل توجهی کاهش یافت. نیروی هوایی و سیستم دفاع هوایی اوکراین تقریباً به طور کامل منهدم شد، نیروی دریایی این کشور وجود ندارد.
ستاد کل روسیه نیز به نوبه خود آزادسازی تقریباً کل قلمرو جمهوری لوهانسک و بیش از نیمی از جمهوری دونتسک و همچنین محاصره کی‌یف، خارکف، چرنیگوف، سومی و نیکولایف را اعلام کرد. منطقه خرسون و پیش از آن، منطقه زاپوروژیه تحت کنترول ارتش روسیه قرار گرفته بودند.
در عین حال، مذاکرات بین هیئت‌های روسیه و اوکراین ادامه دارد، اما همانطور که رئیس هیئت روسی، ولادیمیر مدینسکی، خاطرنشان کرد، اوکراین به دنبال طولانی کردن مذاکرات است و معتقد است که زمان به نفع آنهاست.
گفتنی است، روسیه بامداد روز 24 فبروری با صدور فرمان رئیس‌جمهور پوتین عملیات ویژه نظامی خود را برای غیرنظامی کردن اوکراین آغاز کرد. رئیس‌جمهور روسیه هدف از این عملیات را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی‌یف قرار گرفته اند" توصیف کرد.
وزارت دفاع روسیه تاکید کرده است که نیروهای مسلح روسیه تنها زیرساخت های نظامی اوکراین را مورد هدف قرار می‌دهد و غیرنظامیان را هیچ خطری تهدید نمی‌کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала