دستور طالبان در بلخ: دانشجویان با تلفن‌های کمره‌دار حق ورود به دانشگاه را ندارند

© https://twitter.comطالبان یک دختر را جوان در بلخ تیرباران کردند
طالبان یک دختر را جوان در بلخ تیرباران کردند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.03.2022
عضو شوید
اداره امر به معروف و نهی از منکر از دانشجویان دانشگاه بلخ خواسته است که پس از این از آوردن تلفن‌های کمره‌دار خودداری کنند.
به گزارش اسپوتنیک، ریاست امر به معروف و نهی از منکر گروه طالبان در بلخ دستور داده است که دانشجویان با تلفن‌های کمره‌دار حق ندارند وارد دانشگاه شوند.
این ریاست از دانشجویان دانشگاه بلخ خواسته است که پس از این از آوردن تلفن‌های کمره‌دار خودداری کنند.
دستور ریاست امر به معروف و نهی از منکر در شماری از دانشکده‌های دانشگاه بلخ به گونه شفاهی و در شماری از دانشکده‌ها با پخش اطلاعیه به دانشجویان رسانده شده است.
در اطلاعیه دانشکده ژورنالیسم دانشگاه بلخ، به نقل از دستور امر به معروف و نهی از منکر آمده است که با متخلفان برخورد جدی می‌شود.
این در حالی است که وزارت تحصیلات عالی حکومت سرپرست طالبان نیز پیش از این به موسسات تحصیلات عالی خصوصی دستور داده است تا از برگزاری سیمینارها و محافل علمی و پژوهشی که در آن زنان و مردان به گونه مشترک حضور دارند، خودداری کنند.
در این دستور وزارت تحصیلات عالی حکومت سرپرست طالبان گفته شده است که برنامه‌های دفاع از پایان‌نامه تحصیلی دانشجویان دختر و پسر باید به گونه جداگانه برگزار شود.
وضع محدودیت علیه زنان و دختران در نهادهای تحصیلی با واکنش‌های گسترده داخلی و خارجی روبه‌رو شده است؛ اما حکومت سرپرست طالبان وضع این محدودیت‌ها را تطبیق شریعت و جلوگیری از منکرات عنوان می‌کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала