نامه 27 ساله داخل یک بوتل در سواحل فرانسه یافت شد

CC0 / Pixabay / Бутылка с посланием, выброшенная на берег
Бутылка с посланием, выброшенная на берег - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.03.2022
عضو شوید
در فرانسه نامه ای داخل یک بوتل پیدا شد که توسط یک ماهیگیر آمریکایی در سال 1995 ارسال شده بود.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از UPI نامه ای در داخل یک بوتل شیشه‌ای که 27 سال پیش در سال 1995 توسط یک ماهیگیر آمریکایی ارسال شده بود، درسواحل منطقه بریتانی فرانسه پیدا شد.
این نامه را جاناتان "ایوان" ساندرز ساکن شهر گلاستر، ایالت ماساچوست نوشته بود. او به عنوان مهندس پرواز در قایق ماهیگیری Hannah Boden کار می کرده. این مهندس آمریکایی در نامه خود مشخصات کشتی را توصیف نموده و فهرست، خدمه، از جمله کاپیتان لیندا گرینلاو را بیان کرده و از شخصی که نامه را پیدا می‌کند خواسته با او تماس بگیرد.
بوتل حاوی چنین یادداشتی در 20 آپریل 1995 در سواحل پورتوریکو به آب انداخته شد و در 27 سال این نامه مسافتی حدود شش و نیم هزار کیلومتر را پیمود. علاوه بر نامه، بانکنوت یک دالری نیز داخل بوتل یافت شده است.
روزنامه نگاران موفق شدند با گرینلاو تماس بگیرند، اما او گفت که مدت هاست ارتباطش با ساندرز قطع شده است.
کاپیتان به شوخی گفت: من 20 سال است که با ساندرز صحبت نکرده ام، اما واقعاً دوست دارم دوباره او را ببینم. بسیار خنده دار خواهد بود که به او بنویسم: "هی، ببین، یکی یادداشت تو را سرانجام پیدا کرد".
او همچنین توضیح داد که چرا ساندرز پول را در بوتل گذاشته است. این کار به این دلیل انجام می شود که یابنده آن را با زباله های معمولی اشتباه نگیرد و به مطالب علاقه مند شود. تا کنون فرستنده پیدا نشده است.
چند سال قبل داستان تکان‌دهنده یک بطری حاوی نامه‌ای که یک دختر نوجوان فرانسوی نزدیک به 110 سال پیش از درون کشتی معروف تایتانیک به آب انداخته بود، در سواحل فرانسه پیدا شد.
در سال 2017 خانواده‌ای که در کانادا در کنار ساحل قدم می‌زدند، این بوتل را پیدا کرده و، چون درِ آن با موم بسته شده بود، برای درآوردن نامه، شیشه را شکستند. در این نامه اسرارآمیز که تاریخ 13 آپریل 1912 بالای آن خورده بود، چنین نوشته شده بود: "من این بوتل را به وسط اقیانوس اطلس می‌اندازم. ما باید چند روز دیگر به نیویورک برسیم. اگر کسی آن را پیدا کرد، لطفا به خانواده لوفور در لیه‌وَن خبر بدهد. ماتیلد لوفور."

ماتیلد لوفور، دختر 12 ساله‌ای که به همراه مادر، خواهر و دو برادرش در تایتانیک عازم آمریکا بود تا به پدرش در نیویورک بپیوندد، درست یک روز پیش از برخورد این کشتی غول‌پیکر به کوه یخ و غرق شدن آن، یک بطری حاوی نامه‌ای را به درون آب انداخت. این بطری 106 سال بعد در سواحل کانادا پیدا شد.
فرانک لوفور، پدر ماتیلد در سال 1911 در سن 40 سالگی به امید یافتن کار و تأمین آینده زن و نُه فرزندش به آمریکا رفت و پس از چند ماه برای خانواده پول فرستاد تا آن‌ها هم بیایند. چند ماه بعد، زنش ماری و 4 فرزندش با بلیط سه درجه در کشتی جا داده شدند.
این افراد مانند بسیاری از حدود هزار و 500 مسافر دیگر این کشتی هرگز به مقصد نرسیدند. آن‌ها در هنگام فاجعه مانند دیگر مسافران فقیر کشتی شانسی برای زنده ماندن نیافتند و در نیمه شب 14 یا در نخستین ساعات روز 15 آپریل در اقیانوس اطلس غرق شدند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала