مانور پوتین در مورد چگونگی فروش گاز غرب را شگفت زده کرد

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر Ежегодная пресс-конференция президента России Владимира Путина
Ежегодная пресс-конференция президента России Владимира Путина - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.03.2022
عضو شوید
یک نشریه‌ی آلمانی در گزارشی می‌گوید: تصمیم پوتین در مورد پرداخت گاز روسیه به روبل، تحریم های غرب را پوچ و بی‌مفهوم می‌سازد.
به گزارش اسپوتنیک، مجله آلمانی اشپیگل درمقاله‌ی می نویسد: تصمیم ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه برای انتقال پرداخت های گاز طبیعی برای کشورهای غیردوست به روبل، باعث ایجاد نگرانی در بازارهای انرژی غرب شده است که به گفته این نشریه تحریم های غرب علیه مسکو را پوچ و بی‌مفهوم می کند.
نویسندگان این مقاله خاطرنشان می‌کنند که این مانور باعث سردرگمی در هیئت‌های کنسرن‌های بزرگ انرژی اروپا و وزارتخانه‌های اقتصاد کشورهای اتحادیه اروپا شده و نمایندگان آنها را وادار می‌کند تا "چهره درهم بکشند". همانطور که ینس سودکوم، اقتصاددان در مصاحبه با این مجله اشاره کرد، رهبر روسیه توانست غرب را مبهوت کند.
نویسنده می‌گوید:: "بنابراین، پوتین ما را مجبور می کند که تحریم های خود را دور بزنیم."
پیتر بوفینگر، کارشناس ارزی نیز به نوبه خود معتقد است که مسکو با چنین اقداماتی سعی در تقویت روبل دارد.
بوفینگر گفت: "اگر مشتریان غربی وادار شوند روبل را به دالر و یورو بخرند، تقاضا برای ارز روسیه افزایش یافته و نرخ آن نیز بر همین اساس بالا خواهد رفت".
Газокомпрессорная станция на участке газопровода «Ямал–Европа» - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.03.2022
پیامد انتقال گاز به اروپا با روبل
مفسران اشپیگل پیشنهاد می‌کنند که این اهداف کاملاً قابل دستیابی هستند. در حالی که کلاوس یورگن گرن، اقتصاددان آلمانی می‌گوید که احتمالاً در این شرایط، بانک مرکزی فروش روبل به مصرف کنندگان گاز را از طریق بانک های روسیه آغاز خواهد کرد که این اقدام باعث تثبیت ارز خواهد شد.
گرن در پایان گفت: "با این حال، پوتین با انجام این کار، غرب را در موقعیت بسیار دشواری قرار خواهد داد، زیرا دراین صورت تحریم های غرب پوچ به نظر می رسد."
گفتنی است ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز چهارشنبه (23 مارچ) در نشستی با مقام های دولت این کشور اعلام کرد که روسیه از پذیرش پرداخت برای تامین گاز طبیعی به ارزهایی که خود را به خطر انداخته اند، از جمله دالر و یورو، خودداری می کند و به پرداخت به روبل روی می آورد.
رئیس جمهور روسیه گفت، صادرات کالا از روسیه به اتحادیه اروپا و دریافت کالا با ارز آنها بی معنی است؛ پرداخت گاز روسیه به روبل صورت خواهد گرفت.
پوتین تصریح کرد که تمام ارزهای بدنام و بی اعتبار در چنین محاسباتی کنار گذاشته شوند.
روسیه در زمان حاضر بیشترین بخش گاز کشورهای اروپایی و نیز بخش قابل توجهی از نفت مصرفی کشورهای این قاره را تامین می‌کند.
گفتنی است در 24 فبروری، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در یک سخنرانی تلویزیونی، آغاز عملیات نظامی ویژه برای دفاع از جمهوری های دونباس را که در اوایل همان هفته رسماً به رسمیت شناخته شده بود، اعلام کرد. رئیس جمهور روسیه از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.
از آن زمان کشورهای غربی فشار تحریم‌ها بر روسیه را افزایش داده‌اند و تعدادی از بانک‌ های روسیه را تحریم کرده و تعدادی از مقامات ارشد روسیه را در لیست سیاه قرار داده‌اند و دارایی‌ های آنها را در خارج از کشور مسدود کرده‌اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала