آمادگی جنگجویان طالب ازبیک تبار برای درگیری با جنگجویان طالب پشتون تبار در تخار

© Sputnikتخار
تخار - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.03.2022
عضو شوید
پس از آن که معاون وزارت دفاع گروه طالبان به خاطر فرماندهان ازبیک تبار به تخار سفر کرد، طالبان ازبیک تبار برای مبارزه با طالبان پشتون تبار آمادگی گرفته اند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آماج، در ادامه ای دستگیری های فرماندهان اُزبیک‌تبار در تخار یک منبع می‌‌گوید، که ملا فاضل مظلوم، معاون وزارت دفاع طالبان به‌خاطر بازداشت فرماندهان اُزبیک‌تبار به این ولایت سفر کرده است.

این منبع می‌افزاید، که تلاش‌ها برای بازداشت اسماعیل فاروقی، ولسوال چاه آب و معویز، مسئول بندر آی‌خانم ولسوالی دشت قلعه‌ی این ولایت نیز جریان دارد.
مولوی عبدالقادر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.03.2022
فرماندۀ قدرتمند ازبیک‌تبار طالبان‌ در تخار بازداشت شد

اما اکنون یکی از نزدیکان مولوی عبدالقادر، ولسوال طالبان برای ولسوالی دشت‌قلعه به آماج می‌گوید، که خبر بازداشت او حقیقت ندارد و او با افراد مسلح‌اش در دشت قلعه آماده دفاع و درگیری‌اند.

این فرد نزدیک به ولسوال دشت قلعه می‌افزاید که در این اختلاف‌ها، بحث داعش موجود نیست و موضوع اصلی این‌ست که طالبان پشتون می‌خواهند در تخار تمام قدرت را از اُزبیک‌ها بگیرند.

او هم‌چنان اضافه می‌کند، که اگر اختلاف‌ها به همین گونه ادامه پیدا کند، احتمال پیوستن فرمانده عبدالقادر با هرگروه و طرفی، ممکن است.
پیش ازین منابع محلی گفته بودند، که نیروهای طالبان عبدالقادر، ولسوال طالبان برای ولسوالی دشت‌ قلعه‌ی تخار و از فرماندهان قدرت‌‌مند اُزبیک‌تباز را از ولسوالی خواجه‌غار این ولایت بازداشت کرده‌اند.

در همین حال منابع می گویند، که امروز شهر میمنه مرکز ولایت فاریاب حالت نظامی به خود گرفته و طالبان به هیچ‌کس اجازه بیرون شدن نمی‌دهند. یک منبع دیگر می‌گوید که بازداشت فرماندهان اُزبیک در فاریاب نیز آغاز شده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала