سانا: کردها به‌زور جوانان عرب را در شمال سوریه جذب می‌کنند

© Sputnik / Hikmet DurgunБойцы курдских отрядов самообороны и Демократических сил Сирии в Сирийской Ракке
Бойцы курдских отрядов самообороны и Демократических сил Сирии в Сирийской Ракке - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.03.2022
عضو شوید
خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد که نیروهای دموکراتیک کُرد سوریه (SDS) روز یکشنبه چندین بلوک را در شهر الطبقه واقع در شمال ولایت رقه مسدود کردند.
به گزارش اسپوتنیک، جنگجویان کُرد با تلاشی منازل، حداقل 15 جوان در سن عسکری از خانواده‌های عرب را بازداشت و به اردوگاه های آموزشی بردند.
ساکنان محلی سعی کردند از بسیج اجباری جلوگیری کنند، اما اعتراضات خیابانی آنها توسط واحدهای کُرد سرکوب شد.
روز شنبه در ولایت همجوار دیرالزور، اقدامات کُردها که جوانان عرب را به زور به خدمت عسکری می برند، اعتراض قبایل محلی را برانگیخت. در روستای درناژ، بادیه نشینان راه را برای گشت‌ها کُرد مسدود کردند و چندین دستگاه وانت را به آتش کشیدند.
طبق گزارش، نیروهای کمکی SDS آمدند و تظاهرکنندگان را قتل عام کردند. پس از شکست داعش (گروه تروریستی ممنوع در روسیه) بیشتر ولایت‌های حسکه و رقه و همچنین مناطق شمالی دیرالزور در کنترول نیروهای کُرد قرار گرفت.
نیروهای کُرد به فرماندهی امریکا اجازه دادند تا 9 پایگاه نظامی در شمال شرق سوریه ایجاد کند: چهار پایگاه نظامی در نزدیکی میدان‌ های نفتی دیرالزور و پنج پایگاه دیگر در الحسکه، که سبد نان کشور محسوب می‌شود، قرار دارند. دمشق حضور نظامی امریکا در خاک سوریه را اشغال می‌داند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала