ماکرون به اظهارات بایدن در مورد پوتین اظهارنظر کرد

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر Президент Франции Эммануэль Макрон. Архивное фото
Президент Франции Эммануэль Макрон. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.03.2022
عضو شوید
امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در گفتگو با شبکه تلویزیونی فرانس 3 گفت که به خود اجازه نمی‌دهد حرف‌ توهین‌آمیز به آدرس به ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه بزند، همانطور که بایدن این کار را می‌کند.
به گزارش اسپوتنیک، به این ترتیب آقای ماکرون در مورد اظهارات غیردیپلماتیک رئیس‌ کاخ سفید در مورد پوتین در طی بازید بایدن از اردوگاه پناهندگان اوکراینی در مرز لهستان و اوکراین اظهارنظر کرد. این اولین بار نیست که بایدن در مورد رئیس‌جمهور پوتین به لحنی خشن سخن می زند.
ماکرون گفت: من فکر می‌کنم که باید به واقعیت‌ها تکیه کنیم و هر کاری انجام دهیم تا اوضاع از کنترول خارج نشود. من از این نوع کلمات استفاده نمی‌کنم زیرا به گفتگو با رئیس جمهور پوتین ادامه می‌دهم.
به گفته وی، "ما تصمیم گرفتیم که از راه نظامی در اختلافات مداخله نکنیم". وی افزود: ابتدا باید آتش‌بس حاصل شود و سپس خروج کامل نیروهای روسیه از خاک اوکراین ضروری است.
رئیس‌جمهور فرانسه در پایان گفت: اگر ما این را (آتش‌بس و خروج نیروها از اوکراین) بخواهیم، نیاز نیست با گفتار یا اقدامات اوضاع را تشدید کنیم.
گفتنی است، روسیه بامداد روز 24 فبروری با صدور فرمان رئیس‌جمهور پوتین عملیات ویژه نظامی خود را برای غیرنظامی کردن اوکراین آغاز کرد. رئیس‌جمهور روسیه هدف از این عملیات را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی‌یف قرار گرفته اند" توصیف کرد.
وزارت دفاع روسیه تاکید کرده است که نیروهای مسلح روسیه تنها زیرساخت های نظامی اوکراین را مورد هدف قرار می‌دهد و غیرنظامیان را هیچ خطری تهدید نمی‌کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала