موشک جدید بالستیک کوریایی شمالی می تواند هر نقطه ای از خاک امریکا را هدف قرار بدهد

© AFP 2023 / KCNA / KNS Испытательный пуск межконтинентальной баллистической ракеты (МБР) нового типа «Хвасонпхо-17» в КНДР
Испытательный пуск межконтинентальной баллистической ракеты (МБР) нового типа «Хвасонпхо-17» в КНДР - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.03.2022
عضو شوید
در صورتی که امریکایی ها درگیری نظامی در شبه جزیره کوریا به راه بیندازند، دیگر در آن طرف اقیانوس آرام نخواهند بود.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری کوریای شمالی KCNA، از پرتاب آزمایشی نوع جدیدی از موشک بالستیک قاره پیما (ICBM) "Hwaseong-17" از سوی نیروهای راهبردی کوریای شمالی خبر داد.
این آزمایش ها در 24 مارچ 2022 و زیر نظارت مستقیم رهبر کوریای شمالی کیم جونگ اون انجام شد. موشک بالستیک قاره پیمای Hwaseong-17 که از پیونگ یانگ پرتاب شد، تا 6248.5 کیلومتر (حداکثر ارتفاع) افزایش یافت، 1090 کیلومتر را در 4052 ثانیه طی کرد و با دقت به منطقه آبی تعیین شده دریای شرقی کوریا برخورد کرد.
Трансляция военного парада в честь 75-летия Трудовой партии Северной Кореи на железнодорожном вокзале в Сеуле, Южная Корея - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.03.2022
کوریای جنوبی از آمادگی کوریای شمالی برای انفجار هسته‌ای خبر داد
لازم به ذکر است، که وزارتخانه های دفاع کوریای جنوبی و جاپان پارامترهای پرتاب تقریباً مشابهی را نام بردند که اطلاعات رسمی طرف کوریای شمالی را تایید می کند. در بیانیه KCNA همچنین آمده است: "این موشک بالستیک قاره پیما فوق‌العاده بزرگ Hwaseong-17 که توسط نیروهای راهبردی کوریای شمالی مطابق با طرح ساخت نیروهای مسلح هسته‌ای دولتی مورد بهره‌برداری قرار گرفته و پذیرفته خواهد شد، به طور قابل اعتماد مأموریت وظیفه خود را به عنوان یک نیروی قدرتمند برای جلوگیری از جنگ هسته ای انجام خواهد داد.
این موشک بالستیک قاره پیمای کوریای شمالی به طور مداوم تهدید جنگ هسته‌ای و چالش‌های علیه این جمهوری را کنترل می‌کند، به هر بحران نظامی پاسخ تهاجمی می‌دهد و از امنیت جمهوری محافظت می‌کند.
برای مقایسه، پارامترهای پرتاب موشک بالستیک Hwaseong-15 را در نظر بگیرید که در 29 نوامبر 2017 انجام شد. موشک بالستیک Hwaseong-15، در 3180 ثانیه 950 کیلومتر پرواز کرد، اوج (بالاترین ارتفاع مسیر بالای سطح زمین) - 4475 کیلومتر. اکثر کارشناسان برد انهدام "Hwaseong-15" را در محدوده 10500-13000 کیلومتر تخمین می زنند.
بنابراین، Hwaseong-17، با در نظر گرفتن ویژگی های پرتاب آزمایشی، برد بیشتری نسبت به Hwaseong-15 دارد که به آن اجازه می دهد اهداف را در سراسر قاره ایالات متحده هدف قرار دهد.
Северокорейский лидер Ким Чен Ын присутствует на церемонии закладки фундамента строительства квартир в районе Хвасон - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.03.2022
کوریای شمالی ویدیوی آمادگی پرتاب موشک با حضور رهبر این کشور را به نشر رساند
چرا امریکا؟ از جمله در گزارش اطلاعاتی CTC که به قول کیم جونگ اون در مورد آزمایش های موشک بالستیک قاره پیمای جدید به این موضوع اشاره شده است: "کسی که جرأت کند امنیت کشور ما را زیر پا بگذارد، قطعاً هزینه سنگینی خواهد داد. قیمت توان دفاعی ملی ما از قدرت نظامی-فنی قدرتمندی برخوردار خواهد بود که در برابر هرگونه تهدید و باج‌گیری نظامی تزلزل ناپذیر است و پیوسته برای رویارویی طولانی‌مدت با امپریالیسم امریکا آماده می‌شود.
رهبر کوریای شمالی همچنین افزود: "نیروهای راهبردی کوریای شمالی آمادگی کامل برای سرکوب و مهار هرگونه تلاش نظامی خطرناک امپریالیست‌های امریکا را دارند".
بنابراین، بدون گزینه، ما در مورد یک موشک بالستیک قاره پیما صحبت می کنیم که به شما امکان می دهد دقیقاً به هر قسمت کشور ایالات متحده ضربه بزنید. برای کوریای جنوبی و جاپان و همچنین برای نیروهای نظامی آمریکایی مستقر در این کشورها (به ترتیب 28.5 هزار نفر و 55 هزار نفر)، کوریای شمالی زرادخانه متنوعی از بالستیک تاکتیکی، عملیاتی - تاکتیکی، کوتاه و میان برد و موشک های کروز در تجهیزات متعارف و هسته ای آماده کرده است.
اگر درباره کوریای جنوبی صحبت کنیم، در صورت جنگ در برابر این کشور، کوریای شمالی برنامه های عملیاتی بسیار خاصی را توسعه داده است. آنها به ویژه تصرف سئول، پایتخت جمهوری کوریا را در سومین روز از آغاز درگیری ها در شبه جزیره کوریا و تصرف کل خاک کوریای جنوبی در مدت هفت روز را فرض می کنند. آنچه مهم است: استفاده از سلاح هسته ای از سوی کوریای شمالی یک شرط ضروری خواهد بود. لازم به ذکر است که موشک بالستیک قاره پیمای Hwaseong-17 اولین بار در تاریخ 10 اکتوبر 2020 در پیونگ یانگ در رژه نظامی اختصاص داده شده به هفتاد و پنجمین سالگرد تاسیس حزب کارگران کوریا به نمایش درآمد. با توجه به این فوراً توسط سیستم موشکی متحرک زمینی (PGRK) که برای اولین بار روی یک شاسی 11 محوره با یک موشک بالستیک قاره پیما فوق سنگین نشان داده شد، گذاشته شد.
تنها، کارشناسان معتقد بودند که این موشک بالستیک "Hwaseong-16" نامیده می شود، زیرا. موشک بالستیک پیشین Hwaseong-15 بود. حتی در آن زمان، پیشنهاداتی مبنی بر اینکه Hwaseong-17 می تواند کلاهک هسته ای با وزن 2 تا 3.5 تن را به هر نقطه ای از قاره ایالات متحده برساند وجود داشت. با این حال، امریکایی ها بیش از همه نگران افزایش اندازه این موشک بالستیک قاره پیما بودند، که می تواند نشان دهنده وجود چندین کلاهک هسته ای، طعمه های اضافی و ابزارهایی برای غلبه بر دفاع موشکی ایالات متحده باشد.
یادآوری می کنیم، که که کارشناسان نظامی امریکایی کاملاً از پتانسیل دفاع موشکی ایالات متحده انتقاد می کنند، حتی در دفاع در برابر موشک های بالستیک قاره پیمای کوریای شمالی، چه موشک های روسی یا چینی. در ارزیابی های ارتش آمریکا نیز خوش بینی زیادی وجود ندارد. در 24 مارچ 2022، جنرال نیروی هوایی ایالات متحده، گلن ونهرک، فرمانده فرماندهی شمال و فرماندهی دفاع هوافضای آمریکای شمالی، در کمیته خدمات مسلح سنای ایالات متحده مورد شنود قرار گرفت. جنرال گفت، که ایالات متحده باید سامانه های دفاع موشکی خود را مستقر کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала