تبادل اسیران بین حوثی ها و ریاض

© AP Photo / Hani Mohammedتوافق حوثی ها و حزب کنگره مردمی برای تشکیل شورای اداره یمن
توافق حوثی ها و حزب کنگره مردمی برای تشکیل شورای اداره یمن - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.03.2022
عضو شوید
حوثی ها از توافق با ریاض در مورد تبادل اسیران از جمله برادر رئیس جمهور یمن خبر دادند.
به گزارش اسپوتنیک، جنبش انصارالله (حوثی ها) با عربستان سعودی بر سر تبادل اسرا از جمله برادر عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور یمن به توافق رسیده است. به گزارش پورتال خبری المشهد الیمانی، این مطلب روز یکشنبه توسط عبدالقادر المرتضی، رئیس کمیته شورشیان درباره زندانیان اعلام شد.
Последствия атаки на нефтерождения Saudi Aramco. - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.03.2022
درخواست عربستان سعودی ازشورای امنیت سازمان ملل برای تشکیل جلسه در مورد حملات حوثی ها
به گفته وی، این توافق در 21 مارچ تحت نظارت سازمان ملل متحد امضا شد. به ویژه، مبادله 1400 حامی حوثی برای 823 زندانی از جمله 16 سعودی، سه سودانی و همچنین برادر ناصر منصور هادی، رئیس جمهوری و محمود وزیر دفاع سابق این کشور را فراهم می کند. همانطور که انتظار می رفت، این تبادل باید در 29 مارچ انجام شود، زمانی که مذاکرات بین یمنی در ریاض تحت نظارت شورای همکاری کشورهای عربی خلیج فارس (GCC) آغاز می شود.
حوثی ها  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.03.2022
حوثی‌های یمن حملات راکتی و پهبادی را بر عربستان متوقف خواهند کرد
روز شنبه، حوثی‌ها به‌طور یکجانبه از توقف سه روزه تمام عملیات نظامی علیه عربستان سعودی خبر دادند. مهدی المشاط، رئیس شورای سیاسی انصارالله گفت: اگر قوای هوایی عربستان بمباران را متوقف کند و محاصره یمن برداشته شود، این توقف می تواند یک آتش بس طولانی مدت باشد.
در یمن، از اوگست 2014، جنگ بین نیروهای دولتی و تشکیلات مسلح شورشیان حوثی ادامه دارد. با حمله ائتلافی به رهبری عربستان سعودی به این کشور در مارچ 2015 وارد فعال ترین مرحله خود شد. این درگیری منجر به بزرگترین بحران انسانی در جهان شده است. بر اساس گزارش سازمان ملل، بیش از 24 میلیون یمنی (حدود 80 درصد جمعیت این کشور) به کمک های بشردوستانه نیاز دارند و تعداد آوارگان داخلی بیش از 4 میلیون نفر است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала