رای‌گیری در پارلمان پاکستان برای برکناری عمران خان

© @https://twitter.comعمران خان نخست وزیر پاکستان
عمران خان نخست وزیر پاکستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.03.2022
عضو شوید
پارلمان پاکستان روند را‌ی‌گیری برای سلب اعتماد عمران، نخست‌وزیر آن کشور را آغاز می‌کند.
به گزارش‌ اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، ، پارلمان پاکستان قرار است امروز دوشنبه(۸ حمل) روند رای‌گیری برای سلب اعتماد عمران خان را آغاز کند. گفته شده که این روند برای هفت روز ادامه خواهد یافت.
روند رای‌گیری برای سلب اعتماد عمران خان قرار بود روز جمعه (۵ حمل) برگزار شود، اما به‌دلیل نفوذ رییس مجلس نمایندگان که گفته می‌شود طرفدار نخست‌وزیر است، دو روز به تعویق افتاد.
از سوی دیگر، احزاب مخالف عمران خان طرح استیضاح وی را به پارلمان این کشور ارائه کرده‌اند. آنان عمران خان را به بی‌کفایتی در مدیریت اقتصاد و سیاست خارجی پاکستان متهم می‌کنند و می‌گویند او دیگر شایستۀ ادامۀ کار به‌عنوان نخست‌وزیر نیست.
این احزاب همچنین دولت کنونی پاکستان را متهم کرده‌اند که با استفاده از امکانات حکومتی، به سود عمران خان تبلیغ می‌کنند، اما شیخ رشیداحمد؛ وزیر داخله‌ پاکستان این اتهام را رد کرده است.
عمران خان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.03.2022
عمران خان: پاکستان دیکته نویسی امریکا و اروپا نمی پذیرد
این در حالی‌ است که برخی از احزاب پاکستانی اخیرا راه‌پیمایی‌هایی را راه‌اندازی کرده و به طرف پایتخت این کشور در حرکت‌اند. حزب‌ مسلم لیگ به رهبری مریم نواز دختر نواز شریف؛ نخست‌وزیر پیشین پاکستان نیز علیه عمران خان تظاهرات راه‌اندازی کرده است.
خانم نواز دیروز در بیانات خود گفته بود: "عمران خان را از پاکستان بیرون می‌اندازیم."
مریم نواز، حمزه شهباز و شمار دیگری از چهره‌های سیاسی پاکستان در مخالفت با سیاست‌های عمران خان دست به اعتراض زده‌اند و پارلمان این کشور نیز از نخست‌وزیر خواسته‌ است، کنار برود؛ اما عمران خان تأکید ورزیده است که مبارزه می‌کند.
پیش از این خانم نواز، به عمران خان، نخست وزیر پاکستان هشدار داده و گفته بود که "زمان برای پاسخ‌گویی نزدیک است، آمادگی بگیر!"
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала