کارشناسان: فروش نفت روسیه به هند در سال 2022 رکورد شکست

هند - روسیه
هند - روسیه  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.03.2022
عضو شوید
شماری دیگر از این تحلیل‌گران بدین باور اند که هند می تواند نفت روسیه با تخفیف 20 درصدی که ارزش آن بیش از 20 دالر در هر بشکه است، دریافت کند.
به گزارش اسپوتنیک، تحلیلگران شرکت‌کننده در نظرسنجی سی‌ان‌بی‌سی می گویند که در ماه مارچ سال 2022، هند خرید نفت از روسیه را به گونه بی سابقه‌ی افزایش داده است.
مت اسمیت، تحلیلگر ارشد نفت در شرکت تحقیقاتی Kpler تاکید دارد که از شروع ماه مارچ، پنج محموله حدود شش میلیون بشکه از روسیه به هند ارسال شده است، این آمار نیمی بیشتر از سال 2021 است.
به گفته این کارشناسان، تحویل نفت اورال روسیه به چین و هند در آینده افزایش خواهد یافت. یکی از دلایل اصلی آن، تخفیف های قابل توجه نسبت به قیمت نفت خام برنت است.
Установка для добычи нефти - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.03.2022
امارات متحده عرب: بازار انرژی بدون نفت روسیه دوام نخواهد آورد
شماری دیگر از این تحلیل‌گران بدین باور اند که هند می تواند نفت روسیه با تخفیف 20 درصدی که ارزش آن بیش از 20 دالر امریکایی در هر بشکه است، بدست آورد.
سمیر کاپادیا، رئیس بخش بازرگانی شرکت مشورت دهی ووگل گروپ می گوید: "انگیزه امروزی دولت هند اقتصادی است نه سیاسی، هند همیشه در استراتژی واردات نفت به دنبال سازش خواهد بود. سخت خواهد بود زمانیکه 80 تا 85 درصد نفت خود را وارد می‌کنید، آن هم در زمان همه گیری و کاهش رشد جهانی، از تخفیف 20 درصدی استفاده نکند".
آقای کاپادیا تاکید دارد که هند فشارهای امریکا برای محدود کردن خرید نفت از روسیه را نادیده گرفته است، شرکت های چینایی نیز چنین موضع مشابهی را اتخاذ کرده اند. بسیاری از تحلیلگران بر این باور اند که چین به عنوان بزرگترین وارد کننده نفت جهان، خرید خود را از روسیه افزایش خواهد داد، بر اساس گزارش آژانس بین المللی انرژی (IEA)، عرضه نفت روسیه به چین در سال 2021 بالغ بر 1.6 میلیون بشکه در روز بوده است.
Добыча нефти - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.03.2022
روسیه در صورت امتناع غرب عرضه نفت را متنوع می کند
الن والد، رئیس مشاوره ترانسورسال نیز تاکید دارد: "چین همچنان نفت روسیه را وارد می کند، اگر بتواند به یوان (واحد پولی ملی چین) پرداخت کند، احتمالا خرید خود را افزایش خواهد داد. در اصل، روسیه بخاطر فروش نفت خود تحت فشار خواهد گرفت".
قابل ذکر است که دیمیری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین پیش از اعلام کرد که اگر کشورهای اروپایی از خرید نفت خودداری کنند، این نفت به کشورهای جنوب شرقی آسیا عرضه خواهد شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала