کرونا در چین؛ بخش بزرگ شانگهای تعطیل شد

© REUTERS / Aly SongРабочие на заводе Yanfeng Adient в Шанхае, Китай
Рабочие на заводе Yanfeng Adient в Шанхае, Китай - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.03.2022
عضو شوید
چین روز دوشنبه به عنوان بخشی از برنامه سخت‌گیرانه خود برای پیش‌گیری از شیوع ویرویس کرونا، بخش اعظم شهر شانگهای را به رغم تاثیر گسترده اقتصادی آن، تعطیل کرد.
به گزارش اسپوتنیک، سخت‌گیری‌های تازه‌ ناشی از شیوع کرونا در چین بار دیگر بخش بزرگ شهر شانگهای، پایتخت اقتصادی آن کشور را تعطیل کرد.
اسوشتیدپرس گزارش داده است که منطقه مالی پودونگ شانگهای و مناطق اطراف آن از اوایل دوشنبه تا جمعه با شروع آزمایش‌های انبوه ویروس کرونا در سطح شهر تعطیل خواهند شد.
قرار است که در مرحله دوم، منطقه وسیع مرکز شهر در غرب رودخانه هوانگپو که شهر را تقسیم می‌کند، قرنطینه پنج روزه خود را از جمعه آغاز کند.
از ساکنان شهر خواسته شده است که در خانه بمانند. همین طور ادارات و کلیه مشاغلی که ضروری تلقی نمی‌شود، بسته خواهند شد و حمل و نقل عمومی به حالت تعلیق در خواهند آمد.
طبق این گزارش، در حال حاضر، بسیاری از جوامع در داخل شهر 26 میلیونی تعطیل شده‌ است و ساکنان آن‌ها ملزم به انجام آزمایش‌های متعدد برای COVID-19 هستند.
چین در ماه جاری بیش از 56 هزار مورد ابتلا به کرونا را ثبت کرده است.
در میانۀ ماه نوامبر 2019 وجود اپیدمی ویروس کرونا در شهر "ووهان" در مرکز چین آشکار شد. این اپیدمی به سبب شیوع نوع ناشناخته‌ای از ویروس کرونا COVID-19نام گرفت، آغاز شد. مقامات چین کشف آن را روز 7 جنوری 2020 اعلام کردند. روز 30 جنوری سازمان بهداشت جهانی با اشاره به انتشار این بیماری حالت "اضطرار سلامت عمومی بین‌المللی" در جهان اعلام کرد.
چین که برای اولین بار این ویروس را شناسایی کرد توانست با قرنطینه کردن شهرها از شیوع آن تا جایی جلوگیری کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала