کشورهای G7 از خرید گاز به روبل خودداری کردند

© AP Photo / Virginia MayoФлаги государств "Большой семерки" и ЕС на саммите в Брюсселе, Бельгия
Флаги государств Большой семерки и ЕС на саммите в Брюсселе, Бельгия - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.03.2022
عضو شوید
به گزارش اسپوتنیک، روبرت هابک، معاون صدراعظم آلمان، وزیر امور اقتصادی و حفاظت از آب و هوا اظهار داشته است که علیرغم تقاضای مسکو، همه کشورهای جی 7 برای عرضه گاز روسیه به روبل پرداخت نخواهند کرد.
به گفته این وزیر، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه نمی تواند وحدت گروه 7 را طبق خواست خودش تجزیه کند. وی در پایان گفت: "پاسخ کشورهای G7 صریح است: معاهدات رعایت خواهد شد".
کشورهای غربی شرط جدید را به عنوان نقض یکجانبه و آشکار قراردادهای موجوده تعبیر می کنند که در آن قالب پرداخت تجویز شده است و با پرداخت به روبل متفاوت است. هابک تاکید کرد که توافق ها باید به قوت خود باقی بمانند و شرکت ها باید به آنها پایبند باشند.
تشدید رقابت در بازار گاز . ایران شکست نمی خورد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.03.2022
زمان امتناع اروپا از گاز روسیه مشخص شد
اوایل امروز، 28 مارچ، فهرستی از دستورالعمل های ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در مورد قراردادهای گازی در وب سایت کرملین منتشر شد. آنها به ویژه اظهار داشتند که نه تنها توافقات آینده، بلکه توافقات فعلی نیز باید به فرمت روبل منتقل شوند.
در 23 مارچ، پوتین انتقال پرداخت گاز به روبل را در اسرع وقت اعلام کرد. به نظر او، روسیه مجبور به چنین اقدامی شد زیرا دالر و یورو خودشان را به خطر انداختند.
هفته گذشته، دمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری توضیح داد که میکانیزم خاص برای انتقال پرداخت ها تنها پس از اینکه شرکای تجارتی یک موقعیت تلفیقی را تدوین کنند، مشخص می شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала