توقف فعالیت نهادهای حامی زنان در نیمروز

© AFP 2023 / Wakil KohsarЖенщины в бурках в магазине в Кандагар
Женщины в бурках в магазине в Кандагар - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.03.2022
عضو شوید
مسئولان ریاست اطلاعات و فرهنگ دولت طالبان در نیمروز گفته‌اند که زنان جهت حل موضوعات حقوقی‌شان به اداره محاکم این ولایت مراجعه کنند.
به گزارش اسپوتنیک، تعدادی از فعالان زن در نیمروز از افزایش خشونت‌ها و بسته شدن تمام نهادهای حامی‌زن در آن ولایت خبر داده و گفته‌اند تمام نهادهایی که حامی زنان در آن ولایت بوده از فعالیت بازمانده‌اند.
حبیب‌الله الهام؛ سرپرست ریاست اطلاعات و فرهنگ طالبان در نیمروز گفته است که "آن عده زنانی که مشکلات حقوقی داشته باشند و یا بخواهند طلاق بگیرند، ریاست محاکم همه‌روزه برای حل مشکلات به روی مردان و زنان باز است."
در همین حال، یک کارمند پیشین ریاست امور زنان ولایت نیمروز، با حفظ هویتش گفته که زنان نیمروزی از ترس طالبان، صدای‌شان را بلند نمی‌توانند. وی افزوده: "بر زنان نیمروز همیشه ظلم شده است، چه در حکومت قبلی و چه در این حکومت."
این در حالی‌ است که با سقوط نظام جمهوری، طالبان هر روز بیش‌تر از پیش محدودیت‌هایی را بر زنان وضع کرده و آن‌ها را از حق و فعالیت‌های شان باز می‌دارند.
از سوی دیگر، طالبان برخلاف وعده‌های خود عمل کرده و به دختران بالاتر از صنف ششم اجازه رفتن به مکتب را ندادند. آن‌ها اذعان کرده اند که با کمبود معلمان زن مواجه‌ شده ‌اند؛
گزارش‌ها حاکی است که طالبان به تازگی گفته‌اند که به دلیل رسیدن ماه رمضان دانش‌گاه‌های دخترانه را نیز برای مدتی خواهند بست.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала