رهبر کوریای شمالی: به توسعه سلاح های تهاجمی ادامه خواهیم داد

© REUTERS / KCNAГлава КНДР Ким Чен Ын
Глава КНДР Ким Чен Ын - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.03.2022
عضو شوید
به گزارش اسپوتنیک، خبرگزاری کوریای جنوبی به نقل از رسانه های کوریای شمالی گزارش داده است که کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی در دیداربا مقامات و دانشمندانی که در آزمایش "موفقیت آمیز" موشک بالستیک قاره پیما هوآسونگ-17 سهیم بودند گفته است، که کشورش به توسعه سلاح های تهاجمی ادامه خواهد داد.
کیم عنوان داشت: ما باید تحت هر شرایطی قوی باشیم تا از صلح دفاع کنیم و ساخت‌وساز سوسیالیستی را تسریع ببخشیم و در قبال امنیت نسل‌های در حال رشد، عاری از هرگونه تهدید، مسئول باشیم.
وی افزود: پیونگ‌یانگ ‌برای رسیدن به هدف تقویت قابلیت‌های دفاع ملی، توسعه ابزارهای حمله قدرتمندتر ادامه خواهد داد تا "ارتش مردمی" کره شمالی را نسبت به آن مجهز کند.
کیم همچنین تاکید کرد که یک کشور تنها زمانی می‌تواند از جنگ جلوگیری کند و امنیت خود را تضمین کند که به "قابلیت‌های قدرتمند" و "قدرت نظامی گسترده‌ای که هیچ ‌کسی نمی‌تواند آن را متوقف کند"، مجهز باشد.
وی سپس گفت که توسعه دفاع ملی کوریایشمالی بدون "اعتماد و میهن پرستی پرشور" همه مردمی که حمایت و تشویق بی‌قید و شرطی را درخصوص ایجاد بازدارندگی جنگ هسته‌ای کشور داشتند، "غیرقابل تصور" بود.
بیست و چهارم ماه مارچ کوریای شمالی دوازدهمین پرتاب موشک خود را از ابتدای سال جاری انجام داد. پیونگ یانگ تایید کرد که پرتاب آزمایشی موشک بالستیک قاره پیما "هواسونگ-17" را انجام داده است.
آزمایشی که به گفته کیم جونگ اون، رهبر این کشور هدفش نشان دادن قدرت نیروی هسته‌ای این کشور و بازداشتن آمریکا از دست زدن به هرگونه اقدام نظامی است.
این اولین آزمایش تمام و کمال یک موشک بالستیک قاره پیما از سوی کوریای شمالی، یک کشور مسلح به سلاح هسته ای، از سال 2017 تا کنون محسوب می‌شود.
وزارت دفاع جاپان معتقد است که با یک خط سیر متعارف، برد موشک می تواند 15000 کیلومتر باشد که برای پوشش کل خاک ایالات متحده کافی است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала