کرملین: در صورت امتناع از پرداخت هزینه های گاز به روبل، سوخت رایگان عرضه نخواهیم کرد

© Fotolia / yulenochekkکاخ کرملین مسکو
کاخ کرملین مسکو - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.03.2022
عضو شوید
روسیه اعلام کرده که در صورت امتناع کشور های اروپایی از پرداخت هزینه های سوخت به روبل، مسکو به هیچ کشوری گاز رایگان عرضه نخواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه در صحبت با خبرنگاران گفت، اگر اروپایی ها از پرداخت هزینه سوخت به روبل خودداری کنند، روسیه گاز را به صورت رایگان به هیچ کشوری تامین نخواهد کرد.
پسکوف در پاسخ به این سوال که اگر اروپا از پرداخت پول گاز به روبل خودداری کند، روسیه چه اقداماتی انجام خواهد داد، پسکوف پاسخ داد: "ما مسائل در زمان معیین حل خواهیم کرد".
پسکوف در پاسخ به این سوال که آیا در چنین شرایطی می توان از عرضه گاز خودداری کرد، گفت: "این واقعیت که ما گاز را به صورت رایگان عرضه نمی کنیم، واضح است. این را می توان با اطمینان مطلق گفت".
او گفت: "در شرایط ما، مشارکت در امور خیریه برای اروپایی مصلحت نیست".
پسکوف همچنین تصریح کرد که "فرایند عرضه (گاز) بسیار بسیار پیچیده است، این امر "همانند خرید برخی از کالاها در یک فروشگاه نیست، زمانی که شما چیزی را در یک فروشگاه می خرید و پرداخت می کنید".
پسکوف گفت: "اینها تحویل، پرداخت و تعادل است. این فرآیندی است که در طول زمان روی کار شده است. اکنون همه روش ها بین بخش ها با گازپروم در حال انجام است و سپس چارچوب های زمانی مشخص مشخص خواهد شد."
شایان ذکر است، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز چهارشنبه گذشته (23 مارچ) در نشستی با مقام های دولت این کشور اعلام کرد که روسیه از پذیرش پرداخت برای تامین گاز طبیعی به ارزهایی که خود را به خطر انداخته اند، از جمله دالر و یورو، خودداری می کند و به پرداخت به روبل روی می آورد.
رئیس جمهور روسیه گفت، صادرات کالا از روسیه به اتحادیه اروپا و دریافت کالا با ارز آنها بی معنی است؛ پرداخت گاز روسیه به روبل صورت خواهد گرفت.
پوتین تصریح کرد که تمام ارزهای بدنام و بی اعتبار در چنین محاسباتی کنار گذاشته شوند.
روسیه در زمان حاضر بیشترین بخش گاز کشورهای اروپایی و نیز بخش قابل توجهی از نفت مصرفی کشورهای این قاره را تامین می‌کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала