آنتی ویروس کاسپرسکی تهدید جدی برای امنیت آمریکا دانسته شد

© Sputnik / Kirill Kallinikov /  مراجعه به بانک تصاویر Kaspersky Lab office in Moscow
Kaspersky Lab office in Moscow - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.03.2022
عضو شوید
کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا آنتی ویروس کسپرسکی را به فهرست سیاه خود اضافه کرد.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از Reuters کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) جمعه اعلام کرد که محصولات شرکت کسپرسکی ریسک غیرقابل قبولی را علیه امنیت ملی آمریکا به وجود می‌آورند. به همین خاطر، نام این شرکت به فهرست شرکت‌هایی اضافه شد که واجد شرایط دریافت سرمایه از FCC نیستند.
این اولین حرکت غیر دوستانه نسبت به این شرکت نیست. در سال 2017، مقامات ایالات متحده به سازمان های دولتی این کشور دستور دادند که محصولات و خدمات آزمایشگاه کسپرسکی را کنار بگذارند. وزارت امنیت اعلام کرد که نمایندگان این شرکت با اطلاعات روسیه در ارتباط هستند.
این اولین بار است که یک شرکت روسی به این لیست اضافه می‌شود؛ پیش از این شرکت‌های چینی مانند هواوی و ZTE نیز شامل این فهرست سیاه آمریکا شده بودند.
این کمپانی روسی قبلا از همه شبکه‌های دولتی آمریکا مسدود شده بود. نام این شرکت روز جمعه در کنار دو شرکت "چاینا موبایل" و"چاینا تلکام" به فهرست سیاه کمیسیون ارتباطات فدرال اضافه شد.
مدیران این شرکت روسی در بیانیه‌ای در این باره اعلام کردند: "کسپرسکی از تصمیم کمیسیون ارتباطات فدرال مبنی بر ممنوعیت استفاده از یارانه‌های فدرال به منظور خرید محصولات و خدمات کسپرسکی ناامید شده است. این تصمیم نه بر اساس ارزیابی فنی محصولات – که شرکت مدام بر آن تاکید دارد – بلکه مبتنی بر جنبه‌های سیاسی اتخاذ شده است."
پیش ازاین دفتر امنیت اطلاعات فدرال آلمان هم از شرکت‌ها خواست از محصولات کسپرسکی استفاده نکنند. این شرکت حالا به اولین شرکت فعال در حوزه امنیت و اولین شرکت روسی تبدیل می‌شود که وارد فهرست تهدیدهای امنیتی آمریکا شده است.
گفتنی است در 24 فبروری، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در یک سخنرانی تلویزیونی، آغاز عملیات نظامی ویژه برای دفاع از جمهوری های دونباس را که در اوایل همان هفته رسماً به رسمیت شناخته شده بود، اعلام کرد. رئیس جمهور روسیه از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.
از آن زمان کشورهای غربی فشار تحریم‌ها بر روسیه را افزایش داده‌اند و تعدادی از بانک‌ های روسیه را تحریم کرده و تعدادی از مقامات ارشد روسیه را در لیست سیاه قرار داده‌اند و دارایی‌ های آنها را در خارج از کشور مسدود کرده‌اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала