تاثیر گرم شدن کره زمین بر اقیانوس فاش شد

© AP Photo / Christian Pondella / Red Bull Погружение под поверхность льда с целью исследования ледяной шапки Гренландии
Погружение под поверхность льда с целью исследования ледяной шапки Гренландии - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.03.2022
عضو شوید
دانشمندان استرالیایی تاثیر گرم شدن هوا بر گردش آب های عمیق در اقیانوس ها را کشف کردند.
به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان دانشگاه سیدنی استرالیا فاش کردند، که گرمایش زمین که حدود 13 میلیون سال پیش رخ داده است، و گردش آب های عمیق در اقیانوس ها را به طور قابل توجهی تسریع کرده است.
نتایج این مطالعه علمی که در مجله Geology منتشر شده است، به طور خلاصه در یک بیانیه مطبوعاتی در Phys.org گزارش شده است.
زمین در 5 سال آینده ریکارد دار گرم شدن خواهد شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.05.2021
زمین در 5 سال آینده ریکارد دار گرم شدن خواهد شد
در این گزاش مشخص شده است، که اقیانوس یک چهارم کل کاربن دای اکساید را که هنگام سوزاندن سوخت های فسیلی منتشر می شود جذب می کند. موجودات پلانکتون از کاربن محلول در آب دریا برای ساختن پوسته ها استفاده می کنند و وقتی می میرند، به ته می روند و در آنجا بزرگترین مخزن جدا شده کاربن روی زمین را تشکیل می دهند. با این حال، مشخص نبود، که گرمایش جهانی چگونه ممکن است بر این روند تأثیر بگذارد. محققان داده های جمع آوری شده از حفاری 200 حلقه چاه را برای نقشه برداری از رسوبات اعماق دریا تجزیه و تحلیل کردند. گسست در رسوب‌گذاری نشان‌دهنده جریان‌های قوی آب عمیق است و رسوب‌گذاری مداوم با شرایط آرام‌تر همراه است. معلوم شد که در طی 13 میلیون سال گذشته، با سرد شدن تدریجی زمین، شکستن رسوبات نادرتر و نادرتر شد، یعنی گردش در اعماق دریا به میزان قابل توجهی کاهش یافت.
پیش از آن، آب و هوای گرم تری بر روی زمین ایجاد شد، زمانی که دمای جهانی 3-4 درجه سانتیگراد بیشتر از امروز بود، که گردش در اعماق دریا را شدیدتر کرد. بر اساس یافته های محققان، اقیانوس های گرم تر به طور بالقوه در ذخیره کاربن کارآمدتر هستند. با این حال، برای پیش بینی پیامدهای گرمایش جهانی مدرن و تأثیر آن بر اقیانوس جهانی، مطالعات بیشتری مورد نیاز است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала