Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

تصمیم جدید فیفا؛ اعمال قوانین جدید برای پنالتی و تعویض‌ها در فصل بعد

© Sputnik / Alexander Wilf /  مراجعه به بانک تصاویر فیفا
فیفا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.03.2022
عضو شوید
فیفا در نظر دارد که قوانین جدیدی را از فصل آینده برای زدن ضربات پنالتی اعمال کند.
به گزارش اسپوتنیک، فدراسیون جهانی فوتبال فیفا از اول جولای سال جاری میلادی تصمیم دارد قوانین جدیدی را در مسابقات فوتبال سال آینده اجرا کند.
تغییرات اعمال شده فصل 2023-2022 که به صورت رسمی در سایت فیفا قابل دسترسی است مربوط به بحث تعویض ها در هر بازی و ضربات پنالتی است.
پیش از شیوع جهانی ویروس کرونا، هر تیم اجازه داشت که در هر بازی از سه تعویض استفاده کند اما پس از این بیماری و با توجه به شرایط بازیکنان و فشرده شدن دیدارها تعداد آنها به پنج تعویض افزایش پیدا کرد.
اکنون فیفا تصمیم گرفته که تعداد رسمی تعویض‌ها را از تعویض در هر بازی به پنج تعویض به صورت دائمی تغییر دهد. غییر دیگر صورت گرفته در قوانین نیز مربوط به ضربات پنالتی است که جایگاه دروازه‌بان را در هنگام زدن ضربه مشخص کرده است.
قوانین قبلی مربوط به ضربه پنالتی می‌گفت که وقتی ضربه زده می‌شود حداقل یکی از پاهای دروازه‌بان باید خط دروازه را لمس کرده یا روی آن باشد.
در این صورت بارها تردیدهایی در این باره پیش می‌آمد که یکی از پاها پشت خط دروازه و دیگری جلوتر از خط دروازه قرار داشت و در صورت مهار توپ بحث درباره تکرار پنالتی زیاد بود.
اما در قوانین جدید این مورد تغییر کرده و کلمه "پشت خط" به این مورد اضافه شده است و مشخص شده که حداقل یکی از پاهای دروازه‌بان در هنگام زدن ضربه باید پشت خط دروازه قرار بگیرد. به این ترتیب شرایط برای تعیین لزوم تکرار ضربه پنالتی نیز واضح‌تر شده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала