شناسایی مولکول کارآ در مبارزه با ویروس کرونا

© Sputnik / Ilya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر Врач и пациент в ГКБ №40
Врач и пациент в ГКБ №40 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.03.2022
عضو شوید
دانشمندان دانشگاه کرنل داروی N-0385 را برای مبارزه با کووید-19 شناسایی کردند.
به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان دانشگاه کرنل در ایالات متحده دریافتند، که مولکول N-0385، زمانی که از طریق بینی استفاده شود، می تواند ورود ویروس SARS-CoV-2 را به سلول های انسانی بسته کند.
این در مقاله ای که در مجله Nature منتشر شده گزارش شده است، که آزمایش ها در موش‌ها نشان داده شده است، که N-0385 از حیوانات در برابر عفونت محافظت می‌کند و همچنین در صورت تجویز در عرض 12 ساعت پس از قرار گرفتن در معرض ویروس، درمان را ارائه می‌کند. نتایج اولیه نشان داده است که این دارو از کووید-19 جلوگیری می کند و همچنین از شدت بیماری و مرگ و میر در دوره پس از آلودگی می کاهد.
پژوهشگران وزن موش ها را - از آنجایی که کاهش وزن نشانه عفونت است و نشان دهنده خوبی برای بیماری است - و سایر اندازه گیری های بالینی و پاتولوژیک مانند دما و مرگ و میر موش ها را ردیابی کردند و بافت های موش ها را تجزیه و تحلیل کردند تا متوجه شوند که حیوانات چقدر به درمان پاسخ می دهند. این درمان با طیف وسیع روی موش‌هایی که در سال 2020 در معرض اولین سویه یافت شده در ایالات متحده در ایالت واشنگتن و همچنین سویه دلتا قرار گرفتند، آزمایش شده است، اما در نوع اُمیکرون آزمایش نشده است. با این حال، دانشمندان بر این باورند که این دارو در مبارزه با انواع جدید ویروس کرونا موثر باقی خواهد ماند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала