لاوروف: روسیه ورود شهروندان کشورهای "غیردوست" را ممنوع می‌کند

© Sputnik / Russian Foreign Ministry /  مراجعه به بانک تصاویر Министр иностранных дел РФ Сергей Лавров на пресс-конференции по итогам встречи с главой МИД Украины Дмитрием Кулебой в Анталье
Министр иностранных дел РФ Сергей Лавров на пресс-конференции по итогам встречи с главой МИД Украины Дмитрием Кулебой в Анталье - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.03.2022
عضو شوید
سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه از آماده سازی تدابیری برای محدود کردن ورود شهروندان کشورهایی که اقدامات غیردوستانه علیه روسیه انجام می دهند، خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، در نشست کمیسیون روسیه متحد در زمینه همکاری های بین المللی و حمایت از هموطنان خارج از کشور گفت: "اکنون پیش نویس فرمانی در مورد اقدامات تلافی جویانه ویزا در پاسخ با اقدامات غیردوستانه تعدادی از کشورهای خارجی در حال تهیه است".
به گفته وزیر امور خارجه روسیه، این اقدام تعدادی محدودیت برای ورود به خاک روسیه ایجاد می کند.
لاوروف افزود: این اقدامات پاسخی به رفتارهای غیردوستانه آمریکا و کشورهای وابسته که با تحریم‌های غیرقانونی که حقوق شهروندان و اشخاص روسی را نقض می‌کند، خواهد بود.
وزیر امور خارجه روسیه گفت: این قانون برخی محدودیت ها را برای ورود به خاک روسیه ایجاد می کند. در عین حال، به منظور جلوگیری از تهدید جان و سلامت شهروندان کشورهای ثالث و افراد بدون تابعیت که در خاک اوکراین به سر می‌برند، روند ورود و اقامت در خاک روسیه برای آنها تسهیل شده است تا با خیال راحت به کشورهای متبوع بازگردند."
این فهرست تاکنون شامل کشورهایی از جمله آمریکا، استرالیا، کانادا، انگلیس، نیوزیلند، جاپان، کوریای جنوبی، تمامی کشورهای عضو اتحادیه اروپا و چندین کشور دیگر است.
گفتنی است در 24 فبروری، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در یک سخنرانی تلویزیونی، آغاز عملیات نظامی ویژه برای دفاع از جمهوری های دونباس را که در اوایل همان هفته رسماً به رسمیت شناخته شده بود، اعلام کرد. رئیس جمهور روسیه از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.
از آن زمان کشورهای غربی فشار تحریم‌ها بر روسیه را افزایش داده‌اند و تعدادی از بانک‌ های روسیه را تحریم کرده و تعدادی از مقامات ارشد روسیه را در لیست سیاه قرار داده‌اند و دارایی‌ های آنها را در خارج از کشور مسدود کرده‌اند.
مسکو به صراحت اعلام کرده است که هیچ طرح اشغالگری ندارد و هدف این عملیات حفاظت از غیرنظامیان دونباس در برابر نسل کشی و غیر نظامی کردن و نازی زدایی در اوکراین است.
وزارت دفاع روسیه روز 25 فبروری ، تأکید کرد که نیروهای مسلح روسیه هیچ حمله موشکی، هوایی یا توپخانه ای به شهرهای اوکراین انجام نداده اند: زیرساخت های نظامی، تأسیسات دفاع هوایی، فرودگاه های نظامی و هوانوردی توسط تسلیحات با دقت بالا از کار افتاده اند. این وزارتخانه اطمینان داد که افراد غیرنظامی در اوکراین در خطر نیست.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала