برگزاری نشست ژنو برای کمک‌ به افغانستان

© REUTERS / Pierre AlbouyJournalists stand outside the United Nations office in Geneva during the Geneva IV conference on Syria, Switzerland, February 23, 2017
Journalists stand outside the United Nations office in Geneva during the Geneva IV conference on Syria, Switzerland, February 23, 2017 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.03.2022
عضو شوید
نشست ژنو برای کمک‌ به افغانستان به زودی برگزار می‌شود.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، دفتر هماهنگی کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد، امروز سه شنبه (۹ حمل) اعلام کرده‌است که قرار است تا دو روز دیگر نشستی برای کمک به افغانستان به میزبانی سازمان ملل، آلمان و بریتانیا در ژنو برگزار به گونه آنلاین برگزار شود.
ریاست این نشست را که به جلب کمک‌های بشردوستانه برای افغانستان اختصاص یافته، قرار است آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل به عهده بگیرد.
گفته شده که محور این نشست را تأمین منابع بزرگ برای رسیدگی به سطح بی‌سابقه نیازهای بشردوستانه در افغانستان در سال ۲۰۲۲ و برجسته‌سازی ظرفیت و تعهد شرکای بشردوستانه برای اجرای کمک‌های نجات‌بخش در سراسر افغانستان تشکیل خواهد داد.
این نشست در حالی برگزار می‌شود که با روی کار آمدن طالبان اکثر کشورهای کمک‌کننده، کمک‌های‌شان را قطع کرند و هم‌اکنون ۲۴ میلیون تن در کشور به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند و ۹ میلیون نفر دیگر هم با بحران جدی ناامنی غذایی مواجه‌ اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала