ایجاد گونه‌ی جدیدی از باکتری ها برای درمان سرطان

© Depositphotos.com / KtsdesignБактерии и грибы в чашке Петри
Бактерии и грибы в чашке Петри - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.03.2022
عضو شوید
تیمی ازمحققان آمریکایی در یک مطالعه یاد گرفتند که از باکتری های کنترل شده با صدا برای درمان سرطان استفاده کنند.
به گزارش اسپوتنیک، محققان آمریکایی از موسسه فناوری کالیفرنیا یاد گرفته اند که با کمک صدا، باکتری هایی را که به دنبال سلول های سرطانی هستند و آنها را از بین می برند، کنترل کنند.
نتایج این مطالعه در مقاله منتشر شده در مجله Nature Communications شرح داده شده است.
سویه تخصصی توسعه یافته باکتری اشریشیا کلی (E. coli) هنگامی که به بیمار تزریق می‌شود تومورهای سرطانی را جستجو کرده و به آنها نفوذ می‌کند. بدن هنگامی که باکتری ها به مقصد خود رسیدند، می توان آنها را تحریک کرد تا داروهای ضد سرطان را با پالس های اولتراسوند تولید کنند.
تیم تحقیقاتی برای آزمایش اینکه آیا سویه مهندسی شده باکتری آنها مطابق با هدف عمل می کند یا خیر، سلول های باکتریایی را به موش های آزمایشگاهی مبتلا به تومور تزریق کردند. پس از اینکه به باکتری ها زمان دادند تا به تومورها نفوذ کنند، تیم از اولتراسوند برای گرم کردن آنها استفاده کرد.
از طریق یک سری آزمایشات، محققان دریافتند که موش‌های تحت درمان با این سویه باکتری و سونوگرافی نسبت به موش‌هایی که فقط با اولتراسوند درمان شده‌اند، موش‌هایی که فقط با باکتری‌ها درمان شده‌اند و موش‌هایی که اصلاً تحت درمان قرار نگرفته‌اند، رشد تومور بسیار کندتری را نشان می‌دهند.
تیم همچنین دریافت که برخی از تومورها در موش‌های تحت درمان اصلا کوچک نشدند
با این وجود، کارشناسان معتقدند که نتایج به دست آمده کاملا امیدوارکننده است، زیرا آنها جهت کار بیشتر را نشان می دهند. آنها همچنین اضافه کردند که مانند هر فناوری جدید، چند چیز وجود دارد که باید بهینه شوند. به عنوان مثال، لازم است توانایی تجسم باکتری ها با استفاده از سونوگرافی و هدف قرار دادن آنها را با دقت بیشتری اضافه کنیم.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала